JULES VERNE - İnatçı Keraban 1

Jules Verne'i çok severim, bu kitabını alalı çok uzun zaman oldu (neden sadece 1. cildi almışım onu bile hatırlamıyorum:)), yeteri kadar beklettim okuyayım da aradan çıksın diye düşünerek başladım... ilk birkaç sayfada bana hitap etmediğini fark etsem de belki değişir diyerek devam ettim ama ancak 100 sayfa kadar okuyabildim ondan sonrasını atlaya atlaya giderek bitirdim (yarım bıraktım da sayılabilir)... aşağıda da gördüğünüz üzere her türlü gelişmeye kapalı (Verne Osmanlı'yı bu yolla eleştiriyor) inatçı mı inatçı Keraban Ağanın, Tophane'den Üsküdar'a gitmek için TrakyaBalkan kıyıları ile GürcistanRusyaUkrayna ve Anadolu’nun Karadeniz sahillerinden geçerek ulaşmasını anlatıyor... bu arada her geçtiği yörenin ilginç özelliklerine de yer veriyor... ben yol romanlarını nadiren severim zaten, bunda da acayip sıkıldım dolayısıyla 2. cildi okumama gerek kalmadı...


Yazar: Jules Verne

Çevirmen: Nihan Özyıldırım

Özgün Adı: Kéraban-Le-Têtu

Sayfa Sayısı: 312

Basım Yılı: 2016 (5. Baskı)

Yayınevi: İthaki

Jules Verne bu kez Osmanlı topraklarında...


Bir Ramazan günü bir Hollandalı, uşağıyla birlikte İstanbul'a gelir. Burada, dostu tütün tüccarı Keraban Ağa ile buluşur, onun Üsküdar'daki konağına yemeğe gideceklerdir. Tam da o gün, Boğaz'dan karşıya geçiş için yeni bir vergi konur ama Keraban Ağa'nın bu vergiyi ödemeye hiç niyeti yoktur. On paralık vergiyi ödememekte kararlı olan Keraban Ağa'nın bu inadı, kendisine yüzlerce altına mal olacak zorlu ve ilginç bir Karadeniz yolculuğunu başlatır...

Jules Verne, İstanbul, Osmanlı İmparatorluğu, Türkler ve Karadeniz'le ilgili düşüncelerini serpiştirdiği bu romanında "Osmanlıların en inatçısını" anlatıyor...

Jules Verne: 1828’de Fransa’nın Nantes şehrinde doğdu. Hukuk öğrenimi için Paris’e gittikten sonra tiyatroya duyduğu ilgi derinleşti. İlk oyunu yayımlandıktan sonra, babasının tüm baskısına karşın içindeki sesi dinleyip yazar olmaya karar verdi ve tam anlamıyla edebiyata yöneldi. Kütüphanede uzun saatler geçirerek engin bir bilim ve özellikle de coğrafya birikimine kavuştu. Öne çıkan eserleri arasında İki Yıl Okul Tatili, Denizler Altında Yirmi Bin Fersah, Balonla Beş Hafta gibi romanlar bulunan yazarın “klasik” mertebesine yükselen eserlerinin çoğunluğunun genellikle 1860-1890 yılları arasında yayımlandığı görülürken, 1905’teki ölümünden sonra keşfedilip yayımlanan eserleri de mevcuttur. Mary Shelley ve H. G. Wells gibi isimlerle birlikte bilimkurgunun öncülerinden kabul edilen Verne, ardından gelen birçok usta bilimkurgu yazarına ilham veren bir külliyat bırakmış, bu ustalardan biri olan Ray Bradbury de bu etkileşimi şu cümleyle ifade etmiştir: “Hepimiz, öyle ya da böyle, Jules Verne’in çocuğuyuz.”

Yorumlar

  1. Roman biraz ağır işliyor sanırım. Bu yüzden sizi sıkmış. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ağır işlemiyordu konu bana hitap etmedi sadece, oluyor bazen:) teşekkürler

      Sil
  2. iyi mademsi okumayııız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani:) ama belki de sadece bana uymamıştır:)) sevgiler

      Sil
  3. Kitabı ilk defa duyuyorum Gül Hanım, iyi ki yarım bırakmışsınız:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jules Verne'in çok kitabı varmış bundan başka daha önce hiç bilmediğim bir başkasına daha rastladım (Buzullar Arasında Bir Kış) ona da bakacağım.:) Yarım bırakma konusuna gelince; sevmeyince gereksiz yere zaman harcamayı mantıksız buluyorum artık. Teşekkürler Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil

  4. Jules Verne'in "Keraban Ağa" kitabını https://el-kitap.org'dan okuma fırsatı buldum ve düşüncelerinizi okumak benim için çok ilginçti. Her ne kadar siz bu eseri tam anlamıyla sevmemiş olsanız da, Verne'in detaylı betimlemeleri ve karakter çizimleri her zaman dikkat çekici. Keraban Ağa'nın inatçı karakteri ve macera dolu yolculuğu, Verne'in eserlerine özgü keşif ve serüven ruhunu yansıtıyor. Bu kitap bana Osmanlı topraklarını keşfetme ve tarihi bir yolculuğa çıkma hissi verdi. Paylaşımınız için teşekkürler, keşke kitabı tamamlama şansınız olsaydı ama yine de bu deneyimi bizimle paylaştığınız için minnettarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jules Verne muhteşem bir yazar bir çok kitabını okudum ve Keraban Ağa'ya kadar sevmediğim hiç olmamıştı. Her roman her birimizde farklı farklı hislere yol açıyor, sizin bu romanı sevmeniz çok iyi, bende bir sonraki kitabından devam edeceğim. Keyifli okumalar, teşekkürler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH