STEFANIA AUCI - SİCİLYA ASLANLARI

SİCİLYA'NIN TAÇSIZ HANEDANI FLORIO AİLESİNİN HİKÂYESİ-I

Can Yayınlarının ikinci markası Mundi Kitabın yayımladığı bu romanı gördüğümde gerçek tarihi kişilerin hayatından da oluşuyor ne güzel diyerek aldım... Sicilya ile ilgili de çok az şey biliyordum, bu hikayeyi okumak iyi oldu...

Ana karadan Sicilya'ya gelip yerleşen Florio ailesinin 1799-1868 yılları arasındaki hayatı, dönemin tarihi olayları ile birlikte anlatılıyor... bölümden bölüme geçerken anlatılan tarihin tüm olayları kronolojik olarak sıralanıyor, akabinde de bu tarihi gelişmeler Florio ailesine uyarlanıyor... İki kardeşin baharat ticareti ile başladığı iş hayatı; ipek, kükürt, tonbalığı, şarap, gemi taşımacılığı vs. vs. bir çok iş koluna dağılıyor ve büyük bir iş imparatorluğu kurulup yönetiliyor... tabii bu kadar büyük bir ekonomik güç Sicilya'nın politik durumunu da yönlendiriyor, zaman zamanda çalkantılı siyasi atmosferden Florio ailesi olumsuz olarak etkileniyor... yapılan evlilikler, doğan çocuklar, aşklarda hikayede yerini alıyor...

Sürükleyici bir romandı, kadınların o devirdeki (yine her yerdeki) konumuna sinir olsam da keyifle okudum, bu tip hikayelerden hoşlanıyorsanız okuyun derim...

Not: 

1) E. Cendey çevirilerinde klasikleştiği üzere akrabalık hitaplarının çoğu yanlış yazılmıştı, görümceler yenge, enişteler kayınbirader vs. vs. şeklinde... ''kocamın kız kardeşi'' şeklinde dümdüz çeviri yapsa bundan iyi olurdu diye düşündüm... niye buna bu kadar takılıyorum; kim kimdi diye gereksiz düşünce kalabalığı yaratıyor, ayrıca o kadar bilinen bir şey ki nasıl yanlış yazılabiliyor? Ayrıca editör ne yapıyor yine? Son okumayı yapan neden fark etmiyor? Gibi gibi sorularda var...

2) Kitabın dizisi de var, şimdi onu izleyeceğim bakalım nasıl olmuş...

Yazar: Stefania Auci

Çevirmen: Eren Cendey

Özgün Adı: I leoni di Sicilia

Sayfa Sayısı: 424

Basım Yılı: 2023

Yayınevi: Mundi

Sicilya’nın taçsız hanedanı Florio ailesinin gerçek hikâyesi…

Sicilya, 1800’lerin sonları… Büyük bir zenginliğin kapılarını aralayacak Paolo ve Ignazio Florio kardeşler Palermo’da şanslarını aramak üzere kollarını sıvadıklarında ellerinde hiçbir şey yoktur. Sahip oldukları tek şey, zirveye ulaşma hırsları ve yeni şeyler deneme cesaretleridir. Sıfırdan başlayan iki kardeş önce bir dükkân edinir, sonra önemli bir işletme sahibi olur, zaman içindeyse akıllıca yatırımlarla her zorluğa inat para ve itibar elde ederler.

Paolo öldüğünde ailenin yazgısını belirleme sırası oğlu Vincenzo’ya geçer. Eldekilerin tadını mı çıkaracak, yoksa aileyi daha yukarılara mı taşıyacaktır? Cevap açıktır: Florio ailesi Marsala şarabı ticaretine başlayarak onu Sicilya’nın en büyük hazinesine dönüştürürken kendileri de malikâneler inşa ettiren, yüksek sosyete partileri veren, ressamlara, sanatçılara hamilik eden bir aileye dönüşürler. İsimleri, bir döneme damgasını vurur.

Stefania Auci, İtalya’da yayımlanır yayımlanmaz okurların gönlünde taht kuran ve birçok dile çevrilen Sicilya Aslanları’nda, Sicilya’nın ünlü ailesinin güçlüklere ve düşmanlıklara göğüs gererek yoktan var ettiği imparatorluğunu üç kuşak üzerinden anlatırken, dönemin tarihsel dokusunu da romana ince ince işleyerek nefes kesici bir okuma serüveni sunuyor.

“Tarihsel olayları Florio ailesinin özel yaşantısıyla iç içe geçiren roman, okuru güçlü kişiliklerin büyüleyici dünyasına götürüyor.” La Lettura - Corriere della Sera

STEFANIA AUCI, 1974’te Sicilya’da doğdu. Üniversite öğreniminin ardından hukuk bürosunda çalıştı ve öğretmenlik yaptı. 2011’de Fiore di Scozia (İskoçya Çiçeği), 2012’de La rosa bianca (Beyaz Gül), 2015’te Florence (Floransa) adlı romanları yayımladı. 2019’da, Sicilya’nın ünlü Florio ailesini konu alan ve kısa sürede İtalya’nın son yıllardaki en başarılı çoksatarları arasında yerini alıp çok sayıda dile çevrilen Sicilya Aslanları'nı yayımladı. 2021’de yayımladığı, romanın devamı niteliğindeki L’inverno dei leoni (Aslanların Kışı) 2022’de Bancarella Edebiyat Ödülü’ne layık görüldü.

Yorumlar

  1. sicilyayı görmezsen italyayı gördüm deme diyorlar, görücez artık mecbur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okurken Sicilya'ya da gitmeliyim diye düşündüm bende:) bakalım bakalım:)

      Sil
  2. kitabı hem merak ettim hem de bana hitap eder mi diye düşündüm açıkcası bu tarz kitapları film izler gibi okuyorum çok tasvirli mi bilmiyorum ama okurken nedense gözümde bir şatafat canlandı hem ilgi çekici hem değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yoğun bir tasvir yok olması gerektiği kadar, şatafattan ziyade bir mücadele/ bir başarı öyküsü, tırnaklarıyla kazıyarak bulundukları yere geliyorlar. Kitabın bazı bölümlerinde tarihi kısımlar bana biraz karışık geldi ama okuma keyfini kesintiye uğratacak kadar değil. Umarım bu yazdıklarım size bir fikir vermiştir. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  3. Gül Hanım,
    Mundi pek güzel kitaplar basıyor:)
    Sizin yazılarınıza da doyum olmuyor.
    Blog'umda bir sürpriz var :)
    Selamlar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mundi'den ilk kez okudum ama nede olsa Can yayınları. Çok teşekkürler hemen bakıyorum:)

      Sil
  4. güzel kitaplarım geldiiii :) eurosport bisiklet de çok güzeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum:) Bisiklet bana sıkıcı geliyor:) fakat manzaralar güzel oluyor nadiren etrafı seyretmek için izliyorum:))

      Sil
    2. eveet tabisi italya fransa ne güzel :)

      Sil
    3. Aynen, özellikle kırsal bölgeleri çok güzel.

      Sil
  5. :) Hihihih eleştiri kısmı pek hoştu kitap okurken gördüğüm yanlışlar benim okuma keyfime ket vuruyor açıkçası. Bu kitabı biraz inceleyeyim bakayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu akraba hitaplarına çok takığım:)) çoğu yerde de yanlış yazılıyor iyice sinir oluyorum. Bir miktar okuma keyfini azaltıyor haklısınız ama kitap iyi. Dizisi de var (izlemeye yeni başladım) karakterleri biraz farklılaştırmışlar ama ona da bir bakabilirsiniz. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  6. konu güzelmiş, kapağı da çok beğendim, yayınevini ise ilk duyuyorum Gül Hanımcım elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Yayınları bu marka farklılaştırma işini yeni yaptı galiba bende ilk kez okuyorum bakalım ne tür kitaplar basacaklar devamında:) Keyifli okumalar Eren hanım sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH