SIMON KERNICK - ÜLTİMATOM

Yazarın polisiye/gerilim türünde çok sayıda kitabı var, 5-6 tanesi de dilimize çevrilmiş gözüküyor, tabii ben bunları bu romandan sonra fark ettim, öncesinde yazarı hiç bilmiyordum... bu roman detektif Tina Boyd serisinin 7. kitabıymış düşünün:)) neyse bir yerden yakalamış oldum, tek başına da okunabiliyor sorun olmadı...

Britanya'nın (tüm Avrupa'nın) A.B.D'nin kuyruğuna takılarak Irak, Afganistan vs. ülkelerde savaşması (yazar yanlıştı diye bolca özeleştiri yapıyor) sonrasında Britanya'ya dolan göçmenlerle ne yapacağını şaşırması ve bazı radikal İngilizlerin Londra'yı kana bulayan bir terör eylemi gerçekleştirmesini kurguluyor... Tina Boyd ve diğer polis kuvvetleri de olayı engellemeye çalışıyorlar... çok heyecanlı, hareketli ve sürükleyiciydi, çok kolay okunuyordu, çabucak bitirdim... böyle aksiyonu bol, akıp giden bir kitap arıyorsanız deneyin derim, bende bulabilirsem başka bir kitabını daha okuyayım...

Not: Sadece keşke olsaydı dediğim nokta şu: Tina Boyd'u pek tarif etmiyordu (erkek karakterlerde tarif vardı ilginç olarak) kısa siyah saçtan ve fit vücuttan bahsetti ama ondan başka açıklama yoktu, detektif pek gözümde canlanmadı, belki önceki kitaplarda çokça yazmıştır;) bu durumda yapacak bir şey yok.... 

Yazar: Simon Kernick

Çevirmen: Eda Pak

Özgün Adı: Ultimatum

Sayfa Sayısı: 376

Basım Yılı: 2020 (3. Baskı)

Yayınevi: Olimpos

TEHLİKE
08.00 sularında, Londra’nın merkezindeki bir kafede büyük bir patlama gerçekleşir. 

ÜLTİMATOM
Birkaç dakika sonra, bilinmeyen bir terör grubundan on iki saat içinde çok daha büyük bir saldırı yapılacağına dair uyarı gelir.

MAHKÛM
Toplu katliamdan yargılanmayı bekleyen William Garrett, namıdiğer Fox, bombacıların adını verebileceğini iddia eder ancak bunun bir bedeli elbette olacaktır.

ZAMAN
Olası vahşeti engellemek için hedeflerini şehrin sokaklarında umutsuzca kovalayan Başmüfettiş Mike Bolt ve Dedektif Tina Boyd, zamana karşı korkunç bir yarışın içine girmiştir. Suçluları yakalamaları gerek, hem de çok geç olmadan!
 
Simon Kernick :1966'da SloughBuckinghamshire'da doğdu. İngiliz gerilim/ polisiye yazarıdır ve şu anda iki kızıyla birlikte Oxfordshire'da yaşamaktadır. Kernick, Henley-on-Thames, Oxfordshire'da kapsamlı bir eğitim veren Gillotts School'a gitti. 1991 yılında Brighton Polytechnic Beşeri Bilimler bölümünden mezun oldu. Kariyerine, 2001 yılında "The Business of Dying" adlı romanıyla başladı. Bu romanı, hemen ardından gelen "The Murder Exchange" izledi. İlk iki romanı büyük beğeni topladı ve ona gerilim yazarı olarak önemli bir yer kazandırdı.

Yorumlar

  1. İyi polisiye bana hep çok keyif verdi. Buna da bir göz atacağım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sizde beğenirsiniz, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Süper:) bir ben bilmiyormuşum demek:)

      Sil
    2. https://sadevederin.blogspot.com/2024/02/dergiler-kitaplar.html

      bu yazıya baksan yaaa, yorumlara daaa, 1 ay önce filan yaniii :)

      Sil
    3. Evet ya çok acayip görmüşüm ama hiç hatırlamıyorum. Ben bu kitabı kütüphaneden aldım ve hiç görmediğim bir yazar diye okudum:) En azından yazınızdaki ilgimi çekenler arasında yok, hafızam açısından tek olumlu yan olarak değerlendirilebilir!:)) Çok güldüm iyi oldu teşekkürler

      Sil
  3. Siz serinin 7. kitabı ile başlayıp ve beğendiğinize göre seri güzeldir. 😊 Tarzı dikkatimi çekti arada okurum bende. Not alıyorum. Tabi ilk kitabı bulmak şartı ile. 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye bir seri olduğu için her kitabın konusu farklı o yüzden tek başına da okunuyor, sadece detektifin hayatını tam takip edemiyorsunuz ama arada onunla da ilgili bilgi veriyor, herhangi bir sıradan da başlanabilir. Keyifli okumalar, teşekkürler:)

      Sil
    2. Doğru polisiye tarzı kitaplarda sıralama çok önemli değildir. Fakat bende illa düzen gerekiyor. Kitapta bunu değiştiremiyorum. 😊

      Sil
    3. O zaman yapacak bir şey yok, umarım ilk kitabı bulursunuz:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH