İSMAİL GÜZELSOY - Saf

İsmail Güzelsoy’dan daha önce okumamıştım...Şaman hikayelerini çok severim bu kitabın tanıtımını görünce de hoşuma gideceğini düşündüm... ama şuan ne diyeceğimi pek bilemiyorum.. romanı hem sevdim hem hem sıkıldım sanki...

Hikaye 12. yüzyılda geçiyor ana hatlarıyla ama bazen bir zamanı yokmuş gibi de geliyor... sıfırı anlatıyor yani öncesiz ve sonrasız olanı,  hiçliği... bir yandan da bir yol romanı bu Anadolu'dan Semerkand’a, Buhara’ya kadar... ayrıca ‘’aşk’’ı anlatıyor, gerçek aşkı... roman bir masal tadında ve yer yer fantastik öğelerle anlatılmış.. buraya kadar her şey iyiydi ama ben  pek romanın içine giremedim, kaptırıp okuyamadım... ki sürükleyici bir anlatımı vardı... diğer yandan romanın ana karakteri Subala hem ‘’saf’’ hemde ‘’bilge’’ konumunda... ben onu ‘’saf’’ olarak hiç göremedim mesela... Şaman’ın insana dair sözleri ise çok anlamlıydı, bu bölümler çok hoşuma gitti.

Velhasıl bu roman için iyiydi kötüydü gibi net bir şey söyleyemiyorum... vasat da değil... sanırım benim zevkime tam uymadı... ama bana -bir yanlışlık sonucu da olsa- muhteşem bir kitabı,  ''Kün''ü kazandırdı..

Kitaptan birkaç alıntı;

BİLGELİK İLE SAFLIK BİRBİRİNDE SINANIR.
VE SONUNDA BAZI SORULARIN CEVAP OLDUĞUNU ANLARIZ.
Bir insanı anlamak onun acılarını yüklenmek demektir.
O yüzden insanın en kolay anlamazdan geleceği şey bir başkasının acısıdır.
Ama kimse benim şarkımı anlamazdan gelemedi.

SORUYLA CEVABIN AYNI OLDUĞU TEK ŞEY AŞKTIR.
Aşk söz konusu olduğunda ayartmakla ayartılmak aynı şeydir ve gereksizdir.
Çünkü aşk iki tarafı da baştan çıkarmıştır zaten.
Aşk bir insan icat etmektir.

Yazar :İsmail Güzelsoy
Sayfa Sayısı : 342
Basım Yılı : 2013
Yayınevi : Mephisto Kitaplığı

"Biz Burada Değiliz, Gölgemizdir Yola Vuran"

İnsanı şaşkınlığa düşürebilecek kadar Saf bir Şaman kahramanın sürükleyici yolculuğunu anlatıyor Saf.

Roman basit, gizemli ve sevimli bir Doğu masalı olarak başlayıp karmaşık bir dünyaya
doğru uzanıyor. Bakir bir dünyanın değerleriyle günümüz dünyasının karmaşık, bencil ve yıkıcı yapısının bir yüzleşmesi Saf. Birinin ötekiyle sınanması... Bildiğimize inandığımız
pek çok şeyle yeniden yüzleşmek zorunda kalacağımız eğlenceli ve sarsıcı bir üslupla karşı karşıya kalıyoruz Saf'ta. İçinde pek çok masala ince göndermeleri olan keyifli roman,
bir yanıyla da bizi zorlayacak cesur sorular soruyor. Şaman inancı, belli ölçülerde hemen bütün kültürlere, inanç sistemlerine sızmış sağaltıcı, onarıcı, besleyici, şefkatli bir hayat algısıdır. Anadolu mistisizminin temel payandalarından olan bu zengin kültürel kaynak, Saf romanının arka planını oluşturuyor.

Saf bir yol ve aşk öyküsü. Hatta bir yerde ikisi tek bir şeye dönüşüyor ve İsmail Güzelsoy bize orayı anlatıyor. Saflığın doğasını, aşkı, Şaman dünyasını, dostluğu sorgulamak ve anlamak yolunda benzersiz bir okuma şöleni Saf. 

Bazı kitaplar okurda derin bir izler bırakır. Bazı kitaplar okurun hayatına karışır. Saf onlardan biri işte. Toplamında sıkı bir aşk masalı...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH