ARTHUR PHILLIPS - MISIR KÂŞİFİ

A.Phillips'den ilk kez okuyorum, bu romanında Mısır tarihini esas alarak bir kurgu yapmış, arada Howard Carter'ın Tutankamon'un mezarını ortaya çıkarışından da epeyce bahsediyor (bu konuda çok iyi bir dizi var ilgilenenlere öneririm)... hem Mısır tarihi tutkusu, hem arkeolojiye duyulan merak, hem de firavunların ölümsüzlük özlemine dair değişik kurgusu olan bir eser, ara ara polisiye gibi de duruyor... bu tip hikayeleri çok çok severim o yüzden sıkılmadan okudum ama oldukça ağır işliyor, konuya ilginiz yoksa zorlayıcı bir kitap haline gelebilir... bitirdikten sonra da ne iyi, ne kötü, ne de vasat diyebiliyorum açıkçası karar veremedim... tek söyleyebileceğim bu konu ilginizi çok çok çekiyorsa okuyun...

Yılın son gününde herkese sağlık ve mutlulukla dolu bir yıl, ülkeme de biraz huzur diliyorum. Sevgiyle ve kitapla kalın...

Yazar: Arthur Phillips
Çevirmen: Aslı Biçen
Özgün Adı: The Egyptologist
Sayfa Sayısı: 408
Basım Yılı: 2007
Yayınevi: Metis

Birinci Dünya Savaşı sonrası, 1920’de Mısır’da geçen sürprizlerle dolu bir hikâye. Ralph Trilipush, çocukluğundan beri Eski Mısır tarih ve arkeolojisinin ateşiyle yanan bir İngiliz Mısriyatçı. Onun keşfetme arzusunun, yükselme ve ün kazanma hırsının vardığı boyutları, yazdığı günlüklerden takip ediyoruz. Diğer kahramanımız, Harrold Ferrell, incelediği vaka uğruna bütün dünyayı dolaşmayı göze alan, Avustralyalı çok bilmiş bir dedektif – onun maceralarını ise mektuplarından öğreniyoruz. Trilipush, büyük bir hayranlıkla bağlandığı Atum-hadu adındaki hayli şaibeli eski Mısır kralının mezarını bulup çıkartmanın peşinde. Onun bu uğurda yaşadığı zorlukları, sanki bir labirentteymişiz duygusu veren bir kurguyla anlatan roman, diyebiliriz ki şimdiye kadar yazılmış en görkemli sonlardan birine kavuşuyor: Çok başarılı çizilmiş iki müthiş karakterden söz ediyoruz, üstelik aynı kadına âşık iki karakterden...

Arthur Phillips, son yılların en heyecan verici yazarlarından biri. Daha önce yayımladığımız Prag’dan sonraki ikinci romanı Mısır Kâşifi de şimdi Türkçede. Klasik anlamıyla tarihi roman nitelemesini reddeden, ama diğer yandan Mısır tarihi ve Mısriyatçılığa dair zengin ayrıntılarla dolu olan bu romanı seveceğinizi düşünüyoruz. Tam okumanın keyfi için okunacak kitaplardan.

Arthur Phillips: ABD'nin Minneapolis kentinde doğdu. Harvard'da ve Berkelee School of Music'de eğitim gördü. Aktörlük, caz müzisyenliği, metin yazarlığı yaptı. Feci bir başarısızlıkla sonuçlanan ticari girişimlerinin ardından, yazıya yoğunlaşabilmek için kendisine gereken finansal desteği, televizyonda yayımlanan ünlü bilgi yarışması Jeopardy'yi beş kez kazanarak elde etti. 1990-92 yılları arasında Budapeşte'de yaşadı, şu sıralarda karısı ve iki oğluyla birlikte New York'ta oturuyor. 2002 yılında yayımlandıktan sonra Los Angeles Times gazetesinin saygın ilk roman ödülünü kazanan ve şu ana kadar yedi dile çevrilen Prag, 2005'te, ikinci romanı olan Mısır Kaşifi ise 2007’de yayınevimiz tarafından yayımlandı.

Yorumlar

  1. Mısır tarihi okumadım fakat filmlerden izlediğim kadarı ile dolu dolu..Güzel tanıtım olmuş kitabi not aldım eline saglik

    YanıtlaSil
  2. iyi seneler dilerim Gül, bol bol okuyalım ve birbirimize anlatalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle yapalım:) Mutlu yıllar, sevgiler:)

      Sil
  3. ben almayayım o zaman:)) çok teşekkür ederiz yazınız için, sağlıklı mutlu huzrlu yıllar, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, size de keyifli okumalar Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. Ben severim bu kitabı bence. Özellikle lisede Mısır tarihi çok ilgimi çekerdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman deneyebilirsiniz:) Ben lisedeyken sevmezdim sonradan roman okuya okuya sevdim:))

      Sil
  5. ah işte en az okuduğum türlerden. ama bu türde çok iyi yazan biri var. wilbur smith :) edebiyat diyil tabii ama iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wilbur Smith'in Mısır konusunda yazdıklarının hepsini okudum (en son çıkan hariç) ama bu kitap onlara benzemiyor Wilbur Smith macera/aksiyon yazıyor, bu edebi bir kitap ve psikolojik yönü de var.

      Sil
  6. mısır medeniyetini ve arkeolojiyi sevdirecek bi kitap..🙂 Tutankamon'un mezarını ortaya çıkarışıyla ilgili belgeseller de vardı,,yutubda izlemiştim..Çok ilginç belgeseldi..Bilgileri için,emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgesellerde çok faydalı oluyor, çok teşekkür ederim:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH