ROBERT JACKSON BENNETT - MERDİVENLER KENTİ

İLAHİ KENTLER ÜÇLEMESİ I. KİTAP

Bu romanı kitapçıda dolaşırken gördüm indirimliler arasındaydı, yayınevi İthaki olmasa dönüp bakmazdım bile... bu sene Mayıs ayında yayımlanmış, bu kadar kısa sürede indirime girmesini (eğer bir satış stratejisi değilse) garip buldum, yeteri kadar satılmamış mı ki? Biraz karıştırdım konusu cazip geldi, birkaç tane ödüle de aday olmuş, denemeye karar verdim...

Hemen yazayım ben kitabı sevdim, devamını okur muyum bilmiyorum ama bu tek başına da iyiydi... sadece bir şey eksik gibi hissettim hep, ama bulamadım illa bir şey demem gerekse merak unsurunu yeteri kadar artıramıyordu diyebilirim... temposu fantastik bir kitap için biraz fazla sakin ve ağır geldi bana... fantastik edebiyat genellikle gerçek dünya ile ilgili çağrışımlar yapar, bu romanda da bir sürü şey bana çok tanıdık geldi ama tam neyi hedefliyordu onu net olarak saptayamadım, bulabilseydim kendimi biraz daha memnun hissederdim... 

R. J. Bennett 1984 doğumlu A.B.D.'li bir yazar, yayınevi hakkında pek fazla bir şey yazmamış ben de ekstra araştırmadım... İthaki'nin bu romanda sınıfta kaldığı diğer bir nokta da yazım hataları idi, neredeyse her sayfada vardı, sürekli kelimelerin sonundaki harfler düşüyordu inanamadım... İthaki'ye hiç yakıştıramadım doğrusu... 

Nihayetinde fantastik edebiyatı aralıklı okuduğum için roman bana iyi geldi, rahat okunuyor (yazım hatalarına takılmazsanız), bu tip hikayelere meraklı iseniz deneyebilirsiniz...
Yazar: Robert Jackson Bennett
Çevirmen: Yaprak Onur
Özgün Adı: City of Stairs
Sayfa Sayısı: 472
Basım Yılı: 2018
Yayınevi: İthaki 

Bir zamanlar Bulikov kenti ilahların gücüne sahipti ve onlar bu gücü milyonları boyunduruk altına almak için kullandılar… ta ki o ilahlar öldürülene dek. Şimdiyse, Bulikov'un tarihi sansürlü ve yasaklıydı. Tüm kıta ise uzun yıllardır sömürdükleri ülke tarafından işgal edilmişti, Bulikov başta olmak üzere. Fakat artık mantık sınırlarının dışında işleyen, hiçbir yere çıkmayan sayısız merdivenle bezeli bu İlahi Kent, Kıta'nın eski görkemli günlerinin bir hayaletiydi yalnızca.
Her günü ayrı kaosla geçen Bulikov'da beklenmedik bir cinayet işlenince, bu cinayetin yarattığı diplomatik karmaşayı çözmesi için Shara Thivani ve sekreteri Sigrud, Bulikov'a gelmekle görevlendirildi. Her ne kadar tehlikesiz görünse ve resmiyette bir kültür elçisi olsa da Shara aslında Saypur'un elindeki en başarılı ve tehlikeli casus, aynı zamanda da bir Kıta tarihi uzmanıydı. Bulikov'a asıl geliş amacı da işlenen cinayeti çözmek, Saypur'a karşı gelişen bir tehdit olup olmadığını belirlemekti. Ancak kentin altında komplolar dönmeye, ilahların öldürülmesinden beri şahit olunmayan mucizeler yeniden vuku bulmaya başlayınca, bir zamanlar öldüğüne inanılan tanrıların, gerçekten ölü olup olmadığı şüphesi Shara’nın aklını kurcalayacaktı.

Yorumlar

  1. Tanıtım için teşekkürler, ileri zamanlarda okuyabilirim.

    YanıtlaSil
  2. hımm, ilgimi çeken konu ve tür değil amaaa elime geçerse bir gecede biter yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle, bende indirimliler arasında olmasa pek ilgilenmezdim, denk gelirse okunur:)

      Sil
  3. ismi ve kapağı cazip, çok güzel ifade etmişsiniz eksiklikleri, keyifli okumalar dilerim Gül Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. Fantastik seviyorum, keşke indirimde yakalayabilseydim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki denk gelirsiniz bir gün keyifli okumalar:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

TOSHIKAZU KAWAGUCHI - Kahve soğumadan önce