AYFER TUNÇ - YEŞİL PERİ GECESİ

Ayfer Tunç 2010 yılında yayımlanan bu kitabında, kaybeden olmayı seçmiş bir kadının hayatını anlatıyor, fonda 80'den 2000'li yıllara uzanan Ülke panoramasıyla... çok akıcı yazılmış, sürükleyici, merakınızı koruyor ve hızlı okunuyor... fakat çok çok fazla mutsuz, çok ağlak, çok fazla şikayet eder tarzda yazılmıştı, başlangıçta severek ve hızlı okuduysam da yarıdan sonra bana daral geldi ve hep aynı şeyi anlatıyor, olduğumuz yerde sayıyoruz diye düşündüm... ana karakterin çok geniş yelpazede salınan tüm sevgililerini anlatmıştı (o onlara ne yapmış, onlar ona ne yapmış), bu kadarı bana gereksiz geldi (yatılı okuldaki ingilizceci, güzel sanatlardaki profesör v.s. olmasa bir şey kaybolmazdı) velhasıl 100 sayfa daha az olsa bu kitap daha iyi olurdu...

Bu roman Kapak Kızı'nın devamı imiş ben bilmeden bunu almışım ama tek başına okunuyor sorun olmadı... ilk kitabı da okurum diye düşünüyordum ama bu kadarı bana yetti ve ilk sıramda hala Dünya Ağrısı var...

Ama Ayfer Tunç, Ülkemizin hallerini çok iyi anlatıyor ''Bizim milli ikilimiz Suç ve Ceza değildir. Bizim milli ikilimiz Suç ve Nisyan'dır. (syf:207)'' diyerek kısa ve öz, bunun için okunur...

Yazar: Ayfer Tunç
Sayfa Sayısı: 472
Basım Yılı: 2010
Yayınevi: Can

Ayfer Tunç'tan bugünün romanı. 

Güzelliğini zehirli bir sermaye olarak kullanan genç bir kadının hayattan öç almak için soyunmasıyla başlayan bir düşüş hikâyesidir Yeşil Peri Gecesi. Modern toplumun ikiyüzlülüğüne, geleneklerin, alışkanlıkların zorbalığına direnen, "farkına varmış" ve bu nedenle acı çeken bir kadının, annesiyle hesaplaşamayan bir kız çocuğunun, okuyanı rahatsız eden ve belki de bu nedenle elinizden bırakamayacağınız öyküsü. Cumhuriyet elitlerinin düşkün kuşakları ile orta sınıfın can çekişen tutunamayanlarının karşılaştığı trajik bir karnavala dönüşen kapak kızının romanı, toplumun ve bireyin ruh haritasını en ince ayrıntısına kadar resmeden Ayfer Tunç'un güçlü anlatımıyla Türkiye'nin çürüyen yüzüne de ayna tutmaktadır.

Yorumlar

  1. Sanırım yazar bu kasveti seviyor

    YanıtlaSil
  2. Sıkça rastladığım bir yazar ve kitap. Henüz okumadım maalesef... paylaşıma teşekkürler... sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilen bir yazar, benim ilişkim biraz inişli çıkışlı oldu ama bir kitabını okuyun derim. Ben teşekkür ederim Sevgiler:)

      Sil
  3. Ben bir tek yazarın Dünya Ağrısı isimli eserini okumuştum. Sonra devamı gelmedi. Sevmiştim aslında yazarı :))

    YanıtlaSil
  4. ah en sevdiğim yazarlardan biri işte belki de en sevdiğim. kapak kızı da güzel, tren yolculuğunda geçiyor ve yeşil periyi o kitaptan yıllar sonra yazıyor, dünya ağrısı da suzan defter de vee bir mniniz yoksa da çok iyiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım bir zaman sonra bir kitabını daha okuyabilirim:)

      Sil
  5. Benim daha önce okumadığım bir yazar, sanırım farklılıklara şans verilmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki, üstelik Ayfer Tunç edebiyatımızın değerli kalemlerinden bir kitabını okuyun mutlaka.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH