RAVI SHANKAR ETTETH - TİBET'İN KAYIP KİTABI

Bu kitabı kitapçıda tesadüfen görüp, yalnızca Tibet ve Himalayalar'ı sevdiğim için aldım... her ne kadar konusu din ile ilgili görünüyorsa da iyi çıkacağına dair garip bir hisle riske girmeye karar verdim... okumaya başladıktan sonra konunun hikaye hikaye gittiğini gördüm, hafiften kişisel gelişim havası da vardı dolayısıyla bana uymayan ne varsa (din, kişisel gelişim, hikayeler) kitapta toplanmıştı... ve fakat; başlangıçta biraz tedirgin olsam da kitabı beğendim, hikayeler hoştu (sonunda birbirine bağlanıyordu), manzara tasvirleri çok iyiydi, keşişle birlikte o dağlarda bende geziyormuşum gibi hissettim...

Ravi Shankar Etteth, Hindistan Palakkad doğumlu yazar ve karikatüristmiş, The New Indian Express gazetesinin editörü ve köşe yazarıymış, Yeni Delhi'de yaşıyormuş... yazarın başka kitapları da var ama dilimize yalnızca bu kitap çevrilmiş gibi görünüyor...

Sonuçta beklentimi aşan bir okuma oldu, kitabı beğendim, okuyun derim...

Yazar: Ravi Shankar Etteth
Çevirmen: Mahmut Kurdoğlu
Özgün Adı: The Book of Shiva
Sayfa Sayısı: 280
Basım Yılı: 2017
Yayınevi: Mona Kitap

Guru Gyanananda keşişlerinden biri Asananda’yı Himalayalar’a mistik bir kitap bulmaya gönderir. Asananda, keşişe gurunun taktığı özel bir isimdir ve “umutla mutlu olan” manasına gelir. Yaşamın ve ölümün sırlarını sakladığına inanılan Shiva’nın Kitabı’nı bulma serüveninde Asananda, Ganj nehrinden başladığı yolda, Tibet’in yasaklı kutsal dağı Kailash’a varana dek, bikşular, hırsızlar, ayrı düşmüş âşıklar, lamalar, lanetlenmiş savaşçılarla tanışır. Keşiş, bu insanlarla tanışıp konuştukça ustasının yola çıkarken ona verdiği öğüdü anımsar: “Kendi evrenini terk edip, herkese ait olan tek evreni keşfetme cesaretini bulamadan özgür olamayacaksın.” Keşiş Asananda, “zamanın dünyada durduğu tek yer” diye tanımlanan Himalayalar’ın buzları arkasına gizlenmiş bir mağarada neyi bulacaktır?

Yorumlar

  1. Yazar aynı zamanda karikatürist, başarılı bir isim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyleymiş, yazar hakkında hiç bilgim yoktu ama bende başarılı buldum. Teşekkürler

      Sil
  2. Ben hikayeleri, kişisel gelişim ve mistik konuları severim . O zaman seveceğim bu kitabı galiba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam size göreymiş, keyifli okumalar, sevgiler

      Sil
  3. oralardan sadece ferrasini satan bilgeyi okudum onun dışında kategori dışı ramthalar da var tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta mutlu olmak, özgürleşmek vs. gibi ifadeler olunca ben kişisel gelişim lafını yapıştırdım ama aslında sadece çok hafif bir hava var veya ben bu türü sevmediğim için hemen işkilleniyorum:)) Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  4. hımms seviyom böyle kitapları bunu duymadım ama benzerleri çok, tibetin gençlik pınarı gibi ivit bunlar genelde kişisel gelişim grubuna girebilir, genelde reiki yoga meraklıları filan okuyiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış bir bilgi vermiş olmayayım o gruba dahil olmayabilir, bir havası var sadece:)

      Sil
  5. güzel bir kitaba benziyor Gül Hanım, bu tesadüf mutlu sonlanmış:) keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Eren Hanım bu sefer tutturdum çok mutluyum:)) Size de keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH