TÜYAP İSTANBUL KİTAP FUARI 2019

Bu seneki kitap fuarına 20 adetlik bir liste ile gittim, 10 kitap alarak geri döndüm... ve aldıklarıma baktığımda hiç riske girmediğimi ve hep bildiğim yazarlardan seçtiğimi fark ettim...


Tek istisna Helen Bryan; daha önce hiç okumadığım bir yazar ve böyle bir durumda iki kitabını birden almam aslında ama birini diğerine tercih edemedim, yayınevine güvendim (umarım yanılmam) ve her ikisini de almış bulundum...

Pegasus Yayınevinde sevdiğim iki yazarın yeni kitaplarını görünce dayanamayıp aldım ama ''hem yükte hem pahada ağır'' bir alışveriş oldu... kitaplar 900-950 civarında bir sayfa sayısına sahip, fiyatları da %40'lık indirime rağmen kallaviydi...

Tek kitap aldığım yayınevlerinde hep devam kitaplarını seçtim, bu kitaplarla serilerini tamamlamış olacağım...

Ve son olarak; Can Yayınlarından çok uzun zamandır yeni baskısını beklediğim Teke Şenliği'ni ve yine çok sevdiğim yazarlar Tanizaki ve Conrad'dan birer kitap aldım...

Herkese keyifli okumalar...

Son bir not: Yayınevlerinin standlarında çalışanların neredeyse hepsi kitaplardan bihaberdi, kitaplar hakkında bilgi vermelerini filan geçtim yazarın/kitabın adını söylediğimde yüzüme garip garip baktılar, sanki hayatlarında ilk defa duyuyorlarmışcasına veya başka yayınevinin kitabını soruyormuşum gibi... o ona sordu o gitti başkasına sordu da bana kitabı bulabildiler inanamadım... fuardan önce burada çalışanlara bir tanıtım mı yapsa yayınevleri nedir? üstelik bugün 4. gün insan o standa baka baka ezberler, ben mi çok şey istiyorum acaba? bilemedim...

Yorumlar

  1. Pegasus yayınlarının kitaplarını cidden çok seviyorum ama söylediğin gibi indirimde bile çok pahalı oluyorlar.. Almak isteyip direndiğim bir sürü kitap var. Bu durum üzücü ve sinir bozucu cidden.
    Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oradaki görevliye de söyledim, yabancı kitaplar bunlar (herhalde telifi pahalı) ve kalınlar (herhalde 2 kitap olarak say diyor) o yüzden dedi ama diğer yayınevlerinde de benzer durum var bilemedim. teşekkürler:)

      Sil
  2. benzer durumu kitapçılarda çok yaşıyorum mesela emre kongar diyorum emre ne diyorlar, şaşılacak şey doğrusu. okumazsın bilmezsin de bu senin işinse en azından adı gözüne raflardan ilişmiş olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok haklısınız kitapçılarda da durum aynı. Yaptıkları işe saygı duymamaktan mı motivasyon eksikliğinden mi bilemiyorum ilgilenmiyorlar. Maalesef çok kötü. Sevgiler:)

      Sil
  3. Tünaydın. Kitap Fuarına gitmeyenlerdenim. Ve giden herkesten bu sene sizinle benzer cümleler duydum. Hatta çoğunluk kitap fuarı olduğu için o havayı solumak istediği için gittiğini söyledi.
    Keyifle okuyun yeni kitapları Gül Hn.
    Duymadıpım yazarların yorumunu sizden okumak ve ona göre almak benim için büyük bir keyif. İyi ki paylaşıyorsunuz.
    Sevgiler 🍀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülşah Hanım, bu sefer bana da boğucu geldi, sanki daha kalabalık ve daha gürültülüydü, alacaklarımı alıp koşar adım çıktım. Birkaç sene önce Haydarpaşa'da yapılmıştı onun kadar güzel bir fuar bir daha olmadı onu neden devam ettirmediler bilemiyorum. Hem açık havada daha az gürültü oluyor. Şimdilik bununla yetineceğiz gibi gözüküyor. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ediyorum, sevgiler:)

      Sil
    2. Evet Haydarpaşa Gar çok çok güzel olmuştu. Bende bir türlü anlamadım neden tekrarlamıyorlar...
      İnternetten almaya devam.

      Sil
    3. Bende internetten almaya bir alışabilsem çok iyi olacak:) Sevgiler.

      Sil
  4. harika kitaplar almışsınız Gül Hanım hepsi süper güle güle okuyun, görevlilerin bilgisizliği üzücü gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Eren Hanım. Çalışanların bilgisizliği konusunda özellikle fuarlarda yayınevleri biraz titiz davranırlarsa sorun çözülebilir ama kitapçılarda durum daha zor. Sevgiler:)

      Sil
  5. Fuarları sevmiyorum artık, gürültülü, boğucu geliyor ve indirimler de yalan oluyor genelde:) Bir de kendimi tutmasam tonlarca kitap alırım.

    Kitabı okumayı ve sevmeyi bırakın, yaptığı işten de bihaber olunca böyle stant görevlileri ortaya çıkıyor sanırım. Ülke her alanda yozlaşırken kaçınılmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız ülkenin durumuna bakarak bunlara şaşırmamalıyız. Bu seferki fuar öncekilere göre bana da daha boğucu geldi:( Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  6. Çok özendim ve ben de yeni kitaplar almak için interneti kullanacağım şimdi.keşke dokunarak alabilseydim. ama olsun artık. bizi buranın fuarı mayısta artık onu bekleyeceğiz. gerçi fiyat farkı yok ve çok kalabalık oluyor ama gitmeden de yapamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende her ne kadar boğucu, gürültülü ve indirimi az bulsam da gitmeden yapamayanlardanım:)) gerçi benim için şöyle bir faydası oluyor sadece fuarla sınırlandırınca çok fazla kitap almıyorum aksi halde evde kitap dağları oluşuyor bir türlü sonunu getiremiyorum. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  7. Fuarlar artık eskisi gibi değil, kalabalık olması belki de iyi olabilir ama bazen can sıkıcı da olabiliyor. Sanırım Haydarpaşa garındaki fuar gibisi yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz Haydarpaşa fuarı hakkında hemfikiriz:) umarım yetkililerde sesimizi duyar:) teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  8. Deneme türünde Erdal Arslan'ın Hiç'inci Yokul Şahsın Hikayesi kitabını tavsiye ederim.
    "Ve hayat;
    Hiç edişlerin iç çekişleri eşliğinde son gidişleri saklar..."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaba bakacağım, tavsiye için teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. stand çalışanları ha haaa evet evet onlara sormak gereksiz. telefondan yayınevinin sayfasını açıp kitabı gösteriyom ben de yine de bulamıyolar :) bu alışverişin gözdesiiii jean christophe yani benim için tabisideee :) conrad, llosa da sıralamaya girer kiki :) ama en güzel isim, kırlangıçlar manastırı imiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bende tek tek bakıp kitapları kendim buluyordum ama bu sene çok kalabalıktı biran önce çıkıp gideyim diye sordum ama olmadı maalesef. Jean Christophe'nun sonuna geldim üzücü. Kırlangıçlar Manastırı'da umarım ismi gibi güzel çıkar. Sevgiler:)

      Sil
  10. Tabii hemen bakıyorum:) Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH