MAJ SJÖWALL- PER WAHLÖÖ / Kanaldaki Kadın - Martin Beck Serisi 1

Ne yazarlardan ne de bu polisiye seriden haberim vardı, geçen ay edebiyathaber'de serinin 6. kitabına dair tanıtımı okuyunca özellikle yazarları ilgimi çekti ve Savoy Cinayeti isimli bu romanın konusu da iyi gözüküyordu okumayı düşündüm... fakat 10 kitaplık bir seriymiş, ortasından başlamak istemedim ve ilk kitabı aldım, seversem devam ederim diye düşündüm...

Sonuç; 9 tane daha kitap okumaktan kurtuldum... o kadar basit yazılmış bir kitapmış ki hayal kırıklığımı ifade edemiyorum... tamam polisiye benim tutkunu olduğum bir tür değil ama bu kadar vasatına da rastlamamıştım daha önce... o kadar ödülü neye göre almış hiç bilemedim, kolay okunuyor (en azından zaman harcamadım) ama okumasam da olurmuş...



Yazar: Maj Sjöwall – Per Wahlöö

Çevirmen: Bilge Turan Zourbakis

Özgün Adı: Roseanna

Sayfa Sayısı: 336

Basım Yılı: 2019

Yayınevi: Ayrıksı Kitap

Bir Modern Polisiye Klasiği: Martin Beck

Eğer bir modern polisiye klasiği arayacak olursanız bu Martin Beck serisi olacaktır. On kitaptan oluşan bu seri Komiser Martin Beck ve ekibinin cinayet soruşturmalarını konu alır. İsveçli yazarlar Maj Sjöwall ve Per Wahlöö modern polisiye romanının mihenk taşlarıdır. 1960 ve 70’lerde yazdıkları bu seri modern toplumun sancılı yaratımına ayna tutarken tüm dünyada sayısız polisiye yazarına da esin kaynağı olmuştur.

İsveç’te bir kanalda bir kadın cesedi bulunur ve Komiser Martin Beck bu cinayeti çözmek için iş başına geçer. Önce kadının kimliğini tespit etmek ve sonra da katili bulmak zorundadır. Yorucu ve soru işaretleriyle dolu bir soruşturmanın ardından sezgileri güçlü komiserimiz katili tehlikeli bir tuzağa çeker.

Maj Sjöwall: 1935 Stockholm doğumlu yazar aynı zamanda çevirmendir. Per Wahlöö ile beraber yazdıkları bir polisiye klasiği olan Martin Beck serisiyle tanınmaktadır. Bu seri birçok dile çevrilirken Edgar Allan Poe ve İsveç Akademisi başta olmak üzere birçok ödül almıştır. Aynı zamanda tek başına yazdığı romanları da vardır. Maj Sjöwall, İskandinav polisiyesinin kraliçesi olarak anılır. Nisan 2020'de vefat etmiştir.  

Per Wahlöö: 1926 İsveç doğumlu yazar 1975 yılında vefat etmiştir. Maj Sjöwall ile birlikte yazdığı bir polisiye klasiği olan Martin Beck serisi birçok dile çevrilmiş ve birçok ödül almıştır. Yazdıklarıyla Franz Kafka, George Orwell ve Graham Greene’e benzetilen Per Wahlöö 20. yüzyıl İskandinav edebiyatının en iyi yazarlarından biri olarak anılır.

Yorumlar

  1. Netflix dizilerinde İskandinav polisiyeleriyle tanıştım, gayet iyiydiler, Hollywood'u aratmıyorlardı. Bu da onları anımsattı. Çok teşekkürler Gülcüğüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İskandinav polisiyesi hakikaten iyi, bende öyle beklemiştim ama bu kitap çok zayıf. Ben teşekkür ederim Müjde hanım, sevgiler:)

      Sil
  2. Yabancı yazarların ktaplarının okun(a)mamasının bir nedeni de kitaplarda yapılan çeviri hatalarından da kaynaklanabiliyor..Çevirmenler yabancı yazarların düşüncelerini,çoğu zaman farklı anlamlarla çevierebiliyolar..Yazarın düşüncesi başka, çeviri de anlatılan başka birşey olabiliyor..Bu da zaman zaman okuyucuyu,kitaptan ve yazardan soğutabiliyor..Bu okuduğunuz kitabın çevirisi nasıl acaba? Hayal kırıklığı yaşadığınıza göre sorun ya yazar da yada çeviride olabilir..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yazardan, çeviri sorunu değil. Konusu (hikayesi) çok zayıf zaten, ayrıca çok basit ve kısa cümlelerle yazmış, çevirmek ne kadar zor olabilir. Tabii çeviri konusunda söylediklerinize katılıyorum o ayrı. Teşekkürler.

      Sil
  3. per wahlöö çok iyi polisiyeci yaaa, bu seriden iki üç kitabı okudum, hepsini çok sevdim, sahaflarda bulmuştumdu, şimdi bu 10 kitaplık serinin yeni baskısı yapılmış. alırım hepsini. sana uzak gelmiş demek ki. bak ne diceem, bütün bu 10 kitabın filmi de var, 10 adet film yaniii, veeee dizisi de vaar, dizinin adı da "beck". onları bir dene bari. başka kuzey polisiyesi istersen kitap yani her zaman sölerim. arnaldur indridason, bak pek severim :) joe nesbo ve camilla lackberg zaten artık şöhret oldular, ikisi de çok iyi, lackberg daha kuzeyli, nesbo, azcık amerikanvari, filmleri de var onlar da güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana yetti filmini filan istemem:)) diğer yazarları ismen biliyorum ama hiçbirini okumadım belki sonra:) teşekkürler.

      Sil
  4. serinin ilk 4 kitabını su gibi okudum şimdide 3 kitabını sipariş verdim.

    YanıtlaSil
  5. İçerik olarak bana uygun değil bu tarz kitaplara kafamı veremiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde çok tercih ettiğim bir tür değil, bu sıralar kolay okunuyor diye almıştım.Başka kitaplara artık. Teşekkürler.

      Sil
  6. son yazımda yine kuzey bişeysileri vaar :)

    YanıtlaSil
  7. Çok değerli bir seri hakkında sebebini belirtmeden sığ diyor oluşunuz gerçek bir değerlendirme sayılmıyor Gül hanım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sığ benim yazdığım bir kelime değil belli ki siz öyle düşünüyorsunuz. Ayrıca bu blogda değerlendirme yapmıyorum sadece kitaba dair hissettiklerimi yazıyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH