EDMUND CRISPIN - Kaybolan Oyuncak Dükkanı

Edmund Crispin, asıl adıyla Robert Bruce Montgomery, 1921'de Buckinghamshire'da doğdu. 1943'de Oxford, St. John's College'dan mezun olduktan sonra aralarında Kingsley Amis ve Philip Larkin'in olduğu ünlü bir edebiyat çevresine girdi. Edmund Crispin adıyla dokuz polisiye roman, kırk iki kısa hikaye yazdı. Polisiye alanında şöhret elde eden Montgomery aynı zamanda başarılı bir piyanist ve bestekardı. Montgomery 1967'den sonra Sunday Times için polisiye kitap eleştirileri yazdı, pek çok bilimkurgu antolojisinin editörlüğünü üstlendi. 1950'lerdeki altın çağından sonra emekliye ayrıldı ve 1978'deki ölümüne dek Devonshire'da yaşadı. Bu romana değin özgeçmişini gördüğünüz yazardan haberim yoktu, polisiyeye de meraklı değilim ama kitabın hem ismi hem de kaybolan oyuncakçı dükkanı (ve ceset) ilgimi çekti ve okudum...

Roman 1946'da yazılmış, konu 1938'de geçiyor, ünlü bir şair (Richard Cadogan) ve İngiliz dili ve edebiyatı profesörü (Gervase Fen) cinayeti çözmeye çalışıyorlar... koştur koştur bir temposu var, sürekli şiirlerden bahsediyorlar, roman kahramanlarından örnekler veriyorlar, en zor okunan romanlar veya gülünç roman karakterleri diye aralarda yarışma yapıyorlar, bu romanda Jane Austen'e takmışlardı (Crispin Austen'i pek sevmiyor gibi) edebiyatla iç içe bir polisiye okuyorsunuz... hem Oxford uzun uzun anlatılıyor hem de İngilizlerin gelenekçiliği... polisiye hikaye pek ahım şahım değildi belki ama başta Fen ve Cardogan olmak üzere karakterler o kadar o kadar mükemmeldi ki konuya takılmaya hiç fırsatım olmadı, güle eğlene peşlerinden koşa koşa kitabı bitirdim... çok sevdim, çok eğlendim, okuyun derim... 

Yazar: Edmund Crispin

Çevirmen: Burçin Karamercan

Özgün Adı: The Moving Toyshop

Sayfa Sayısı: 224

Basım Yılı: 2021

Yayınevi: YKY


Oxford’da kaybolan bir cinayet Mahalli

Usta polisiye yazarı Edmund Crispin’in klasikleşmiş dedektifi Gervase Fen’in en ünlü macerası olan Kaybolan Oyuncak Dükkânı, hem türün meraklıları hem de 20. yüzyıl İngiltere'sinde eşsiz bir maceraya atılmak isteyen okurlar için kaçırılmaması gereken bir fırsat.

Şair Richard Cadogan tatil için gittiği Oxford’da kendini karmaşık olayların içinde bulur. Gece geç saatte şehre varan Cadogan, bir oyuncak dükkânının kapısının açık olduğunu fark eder. İçeride hırsızları bulacağını düşünerek dükkâna girer ama yaşlı bir kadının cesediyle karşılaşır. Daha cesedi tam inceleme fırsatı bulamadan kafasına aldığı darbeyle bilincini kaybeder. Sabah kendine geldiğinde yaptığı ilk iş polise gidip bütün gördüklerini anlatmak olur. Ancak artık ortada ne oyuncak dükkânı vardır ne de bir kadın cesedi. Bu kadar imkânsız görünen bir olayı kim çözer? Tabii ki bitip tükenmek bilmeyen enerjisi, tuhaf tavırları ve konuşmalarıyla Oxford’da adından sıkça söz ettiren Gervase Fen.

“Eğlenceli maceralar.” -Washington Post

“İnanılmaz bir mizah anlayışı.” -Independent

Yorumlar

  1. Bunu da not ettim. Çok ilgimi çekti. Liste büyüyor ama ne zaman alıp okurum bilmiyorum. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Liste sıkıntısı hepimizde var, umarım sırası gelir. Teşekkürler:)

      Sil
  2. Ah süpermiş çok sevecegime eminim, listeme ekliyorum Gül Hanım elinize sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben iki adamın atışmalarını, hallerini çok eğlenceli buldum Eren Hanım, umarım sizde seversiniz. Sevgiler:)

      Sil
  3. oooo, kahramanlar, karakterler, okurum bunu :)

    YanıtlaSil
  4. İlgi çekici gerçekten, listeme ekledim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH