SARAH PINBOROUGH - GÖZLERİNİN ARDINDA

Sarah Pinborough, 1972 doğumlu YA ve yetişkinlere yönelik gerilim ve fantezi türler arası romanlar yazan bir İngiliz yazardır. Romanlarından TV uyarlamalarının yanı sıra özgün projelerde de senaristlik yapmıştır. Yazarın özgeçmişi internette bu kadar yer alıyor (ilave olarak eserlerinin listesi var) İthaki ise özgeçmiş yazmaya gerek görmemiş (önceleri yazarın özgeçmişine yer verirdi, bu yayınevi de bozulmaya başladı demek?), o yüzden bu kadarla idare edeceğiz...

Bu romanın dizisini görmüştüm ama klasik aşk üçgenidir diye düşündüğüm için izlemedim sonra blogger arkadaşımız Sevim'li Kitaplar'da romanı olduğunu öğrendim ve okumak istedim...

Tür olarak fantastik gerilim denilebilir, yazarı ve romanı başarılı buldum, çok sürükleyiciydi kısa sürede bitirdim, sonu her yerde yazdığı gibi bana da çok şaşırtıcı geldi, özetle güzel bir kitaptı sevdim... sadece bu tür bana pek uymuyormuş (ürkütücü buldum) onu fark ettim, ayrıca Louise'i biraz aptal kurgulamıştı yine o sona ulaşsaydı ama Louise daha zeki olsaydı ve ona göre davransaydı daha başarılı bir roman olurdu diye düşündüm... sonuçta konu ilginizi çekiyorsa deneyin derim...

Çevirmen İçin Bir Not: Bu romanda benim için şaşırtıcı bir durum oldu onu da yazmadan geçmeyeyim; yakın zamanda Mark Sullivan'ın Kızıl Göğün Altında romanını okudum ve yazarın anlatımını çok ruhsuz buldum o sırada acaba çevirinin rolü var mı (çevirmeni tanımıyordum) diye düşündüm ama bir şekilde yazarın sorumlu olduğuna kanaat getirip tanıtımda hiç bahsetmedim. Doğru kararmış, bu kitabın çevirmeni de aynı ve bu romanda sorun yoktu. Aslıhan Hanım'a teşekkürler:)


Yazar: Sarah Pinborough

Çevirmen: Aslıhan Kuzucan

Özgün Adı: Behind Her Eyes

Sayfa Sayısı: 368

Basım Yılı: 2020

Yayınevi: İthaki


Üç Kişi sır tutabilir… Eğer ikisi ölüyse.

Louise modern dünyanın tekdüzeliğine sıkışmış bekâr bir anne ve sekreterdi. Bir akşam tesadüf eseri dışarı çıktığında barda bir adamla tanışmıştı. Öpüştükten sonra adam gitse de Louise nihayet biriyle anlaşabildiği için mutlu olmuştu. Ancak pazartesi günü Louise işe gittiğinde yeni patronu David'le tanıştı. Bardaki adamdı. Bardaki evli adamdı. Öpüşmüş olmalarının büyük bir hata olduğunu söylüyor ama gözlerini Louise'den alamıyordu.

Bu sırada Louise şehre yeni gelmiş ve bir arkadaşa ihtiyacı olan Adele ile de tanışmıştı. Tesadüf oydu ki Adele, David'in karısıydı. Fakat hikâyenin gidişatını şimdiden tahmin ettiğinizi düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz.

David ile Adele mükemmel bir çift gibiydiler. O halde David neden bu kadar kontrolcüydü? Adele neden eşinden korkuyordu? Louise bu çiftin yörüngesine kapıldıkça cevaplaması imkânsızlaşan sorularla karşılaşıyordu. Tek bildiği, bir şeylerin korkunç derecede yanlış gittiğiydi ama Louise durumun ne kadar kötü olduğunu ve bir insanın evliliğinin sırlarını korumak için neleri göze alacağını asla tahmin edemeyecekti.

"Dâhice bir kurgu." –Stephen King

"Hitchcock'u andıran ustaca yazılmış bir gerilim... Hayatınızı ele geçirecek türden bir roman." –Joe Hill

"Aklınızı karıştıracak o kadar ters köşe var ki… Madalyonun iki yüzü olduğunu gösteren ve okurun duygularıyla oynayan bir şaheser. Hele o son… Pinborough her şeyi sorgulamama sebep oluyor. Cevaplar ise beni bilinmezlikten daha çok korkutuyor." –Josh Malerman

Yorumlar

  1. ben de kitabını okuyanlardanım herkes dizisini izlemiş , sevdim ben . Ama ben zaten polisiye gerilim çok severim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kitabı olduğunu sizden öğrendim:) Keyifli okumalar, sevgiler.

      Sil
  2. Tanıtım için teşekkürler. Bazı yönlerden ilgimi çekti, bazı yönlerden çekmedi. Okuyup karar vermek gerek sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay okunuyor, sürükleyici bir kitap bir ara deneyebilirsiniz:) Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  3. dizisi fena değildi, çok iyi değildi ama, kitabı daha iyi olabilir, çevirmenlikle ilgili ince bir noktaya dokunmuşsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeviri çok zor bir iş ve kolaylıkla yazarın hataları çeviriye mal edilebilir. Bir şekilde fark edebildim bu kitapta benim için teyit oldu, memnunum:) Sevgiler

      Sil
  4. Ben de çok sevmiştim Gül Hanım, dediğiniz gibi Louis fazla saftı ama:) dizisi de güzel, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdilik bana kitap yeterli geldi Eren Hanım:) o rüya kısımlarını ürkütücü buldum. Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  5. Okudum ben de bir heves ama nasıl desem fazla tesadüf değil mi Adele ile arkadaş olmaları? Final şaşırtıcıydı evet yine de eh işte dedim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaş olmalarını Adele bilerek sağladı Louise yalnız bir kadındı, kötü bir dönemindeydi Adele ona biraz dostluk sundu kendini acındırdı filan arkadaşlığı sağladı diyelim burada pek mantık hatası yok. Benim Louise aptal diye düşündüğüm kısım sonrası, Adele'nin iç yüzünü keşfettikten sonra onun için yanan bir eve niye giriyor mantıksız olan bu en fazla ambulansa itfaiyeye haber verip beklersin değil mi? Yazar Louise'i süzme aptal olarak kurgulamış o şaşırtıcı sona ulaşmak için ki en zayıf kısmı oydu. Eh işte kısmında haklısınız, teşekkürler, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH