CHRISTIAN JACQ - RAMSES Milyonlarca Yılın Tapınağı

C. Jacq'ın 5 kitaplık Antik Mısır serisini çok uzun zaman önce okumak istemiştim ama olmadı, unutup gitmiştim ta ki kütüphanede serinin bu ikinci kitabını görünceye kadar... ikinci kitaptan başlamak çok rasyonel olmasa da sorun çıkmayacağını, yaz ayları için akıcı bir kitap olacağını düşündüm... öyle de oldu, kısa sürede keyifle okudum...

Roman; II. Ramses'in (MÖ 1303 – MÖ 1212), Mısır'ın On Dokuzuncu Hanedanının üçüncü firavunuydu. Genellikle Eski Mısır'ın en güçlü dönemi olan Yeni Krallık'ın en büyük, en ünlü ve en güçlü firavunu olarak kabul edilir Vikipedi) tahta geçmesiyle başlıyor, 23 yaşında çok genç, çok atak ve ateşli biri olması sebebiyle firavun olması kuşkuyla karşılanıyor, başta tacın kendisinin hakkı olduğunu düşünen abisi olmak üzere bir çok güç odağı tarafından zayıf düşürülmek, tahttan indirilmek, hatta öldürülmek için bir çok komplolar kuruluyor... Ramses, hem bu komploları boşa çıkarmak hem de Mısır'ı daha iyi duruma getirmek, babasının başladığı işleri sürdürmek için çalışmaya devam ediyor ve mücadele sürüyor...

Bu konuları sevdiğim için ideal okuma oldu ama şimdilik tek kitap bana yeterli geldi, konu ilginizi çekiyorsa deneyin derim... 

Yazar: Christian Jacq

Çevirmen: A. Rıza Yalt

Özgün Adı: Ramsès – Le Temple des millions d'années

Sayfa Sayısı: 328

Basım Yılı: 1998

Yayınevi: Remzi Kitabevi

Dünyada satış rekorları kıran tarihi roman.

Işığın Oğlu Ramses, yakında Mısır tahtına oturacaktır. Güçlü bir firavun olması için gereken her şeye sahiptir: Onu koşulsuzca seven karısı Nefertari ile annesi Tuya ve çocukluğunda edindiği güçlü arkadaşlıklar...

Yine de genç firavun tahtını korumak için büyük bir mücadele vermek zorundadır. Çünkü düşmanları Ramses'i tahttan düşürmek için yeni planlar yapmıştır. Ramses, ağabeyi Şenar'ın tuzaklarından, gizemli bir büyücünün kara büyüsünden ve Hititlerin entrikalarından kurtulmayı başarabilecek midir?

Christian Jacq

Christian Jacq, 28 Nisan 1947 yılında Paris, Fransa'da doğmuştur. 13 yaşında hayatına yön verecek kitabı okumuş ve beş yıl içinde 8 roman yazmıştır. Böylelikle edebiyat kariyeri başlamış 50 yaşına kadar da ellinin üzerinde eser vermiştir.

Yazar 21 yaşında Sorbonne Üniversitesinde Mısır Bilimi ve Arkeoloji eğitimi görmüştür. Çalışmalarını sürdürerek eski mısır hakkında doktora yapmıştır.

1986 yılında doktora tezi Editions du Rocher tarafından yayınlanan Christian Jacq, böylelikle akademik kariyerini ve ününü kazanmıştır.

1987 yılında yazdığı "Mısırlı Champollion" adlı romanı ile tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başardı ve tehlikede olan tarihi alanların korunması için başkanlığını devam ettirdiği Ramses Enstitüsünü kurdu.

Christian Jacq, son olarak 1995 yılında Alexander Dumas'ın ve 19. yüzyılın diğer ünlü dizi roman yazarlarının izinden giderek ll. Ramses'in hayatını anlatan 5 ciltlik bir roman yazmıştır.

Yorumlar

  1. bu seriyi okudum iyiydi ivit, mısır ramses ilgimi çekmese deee :) sen sefiyon ivit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet seviyorum, hatta ilk okumak istediğim zamanda olsaydı tüm seriyi bitirirdim :) şimdi de iyi geldi ama:) teşekkürler, sevgiler

      Sil
  2. Kapak çok eski tarz görünse de konusu ilgi çekiciymiş. Sadece kapağa bakınca ders kitabı gibi duruyor. :)) Teşekkürler, belki kütüphanede falan görürsem okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eski bir kitap sahaflarda veya kütüphanelerde bulunabilir ancak. Keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  3. Yine bilmediğim bir kitap ve seri, sayenizde keşfettim :) İlgi çekici görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Antik hikayeleri seviyorsanız iyi okunuyor. Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  4. dizilerim geldiiii :) drops of god ı keyifle izledim teşekkürleeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum, diziyi beğenmenize sevindim:)

      Sil
  5. Sizin seçkileriniz de çok özel oluyor hep bilmediğim yazarlarla karşılaşıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara bu yazar çok popülerdi ama şimdilerde kitapların baskısı yok herhalde. Güzel sözleriniz için teşekkür ediyorum, sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH