LAETITIA COLOMBANI - Saç Örgüsü

Bu kitabı internet sitelerinden birinde gördüm ve kadın hikayesi diye aldım, ne yazarı, ne de yayınevini tanıyordum ama her ikisini de çok beğendim... üç ayrı ülkedeki üç benzemez kadının mücadeleci hayatı anlatılıyor, kısa bölümler halinde birinden diğerine geçişler yaparak sürüyor ve sonunda güzel bir noktayla birbirine bağlanıyor... su gibi akan bir hikayeydi, çok beğendim, yazarın diğer kitaplarına da bakacağım bu romanı herkese öneririm...


Yazar: Laetitia Colombani

Çevirmen: Gülşah Ercenk

Özgün Adı: La Tresse

Sayfa Sayısı: 188

Basım Yılı: 2020

Yayınevi: Yan Pasaj


Üç kadın. Üç hayat. Üç kıta… 

Tek bir talep: özgürlük!

İtalya. Giulia, babasının atölyesinde çalışan genç bir kadın. Babasının geçirdiği kaza sonrası nesillerdir faaliyet gösteren, aile yadigârı o atölye ile ilgili bir gerçekle karşı karşıya kalıyor. Giulia’nın iki seçeneği var: Ya içinde sıkıştığı koşullardan kurtulmanın yolunu bulacak ya da orada boğulacak.

Kanada. Başarılı ve tanınmış Avukat Sarah, çalıştığı hukuk bürosunda uğruna ömrünü harcadığı terfinin arifesinde bir şey fark ediyor: bir hastalık. Tüm kariyer planları alt üst olmak üzere.

Hindistan. Smita, kast sisteminin en alt tabakası olan “Dalit”lerden biri. Tek bir hayali var: Kızını, içinde bulundukları yoksul ve acınacak hayat koşullarından kurtarıp okula gönderebilmek.

Birbirlerinden habersiz ve ayrı dünyalarda yaşayan Giulia, Sarah ve Smita’nın hikâyesi bu. Kapağını açacağınız bu kitapla önünüze serilecek olan; birbirlerine ne kadar yürekten ve eşsiz bağlarla bağlı olduklarını bilmeden, kaderlerine razı olmayıp savaşmaya karar veren üç kadının umut ve dayanışmayla dokudukları hayatları.

1 Milyon Satış Rakamı
40 Dile Çeviri
9 Ödül

Laetitia Colombani

1976 Bordeaux/Fransa doğumlu Laetitia Colombani; yapımcı, oyuncu, senarist ve roman yazarıdır. École Nationale Supérieure Louis Lumière'den (Sinema, fotoğrafçılık ve sese adanmış bir devlet okulu) 1998 yılında mezun olmuştur. Fransa’da bir milyonun üzerinde satış rakamına ulaşan, kırk dile çevrilen ve yirmiden fazla ödül alan Saç Örgüsü adlı romanı 2020 yılında, Kazananlar ise 2021 yılında Yan Pasaj Yayınevi tarafından yayımlanmıştır. Saç Örgüsü, hâlihazırda sinemaya uyarlanmaktadır.

Yorumlar

  1. Kitabı sürekli görüyorum ben de, merak etmiştim. Fiyatı uygunsa alırım sanırım, not edeyim. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı bir dönem çok sık görüyordum. Listemde, merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel, samimi bir anlatımı var. Teşekkürler:)

      Sil
  3. ne hoş bir kitap ismi :) fransızlar yaaa çok başkalar zarifler :) okunurmuş pikuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de güzel isim:) Uzun saç örgüsü de ne güzel görünür:) Sevgiler

      Sil
  4. Bu kitabı çok sık gördüm ama üzerine ilk kez yazı okudum güzel oldu bu, düşünecğeim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu kadar popüler bir kitap olduğunu bilmiyordum ama güzeldi:) teşekkürler, sevgiler

      Sil
  5. Benim de çok gördüğüm bir kitap Gül Hanım, rastlarsam alayım, elinize sağlık keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz seversiniz diye düşünüyorum Eren Hanım, keyifli okumalar, sevgiler:)

      Sil
  6. çok beğenmiştim bu kitabı, ne güzel yorumlamışsınız:) sinemaya uyarlanma haberine sevindim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ediyorum. Filmi de güzel olur:) Keyifli okumalar, sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH