MİHAİL BULGAKOV - KÖPEK KALBİ

Mihail Bulgakov'dan 3. kitabımı da okumuş bulunuyorum ve yazarı ne kadar çok sevdim anlatamam... yine kısa ve insanı çarpan bir hikayesi var, Sovyet rejiminin insan tipolojisini eleştiriyor ama bana sanki bizim bugünümüzü anlatıyor gibi geldi... inanılmaz güzel bir kitap, kaçırmayın mutlaka okuyun ...

Yazar: Mihail Bulgakov
Çevirmen: Mustafa Kemal Yılmaz
Özgün Adı: СОБАЧЬЕ СЕРДЦЕ
Sayfa Sayısı: 136 
Basım Yılı: 2018 (7. Basım)
Yayınevi: T. İş Bankası

Bulgakov Köpek Kalbi’nde sokak köpeği Şarik’in öyküsünü anlatır. Dünya çapında bir bilim insanı olan Profesör Filipoviç, evine götürüp beslediği Şarik’i ameliyat ederek, er bezlerini ve hipofiz bezini adi bir suçlununkilerle değiştirir. Köpek arsız, yüzsüz, şehvet düşkünü ve kaba saba bir insana dönüşür. Şarik insan haliyle profesörün hayatını cehenneme çevirse de, Sovyet bürokrasisinde kendine bir konum edinebilecektir.

Komünistlerin küçük burjuva değerlerinin üstünde yeni bir Sovyet insanı yaratma ideallerini hicveden Köpek Kalbi, Bulgakov’un en çok tartışılan yapıtıdır.

MİHAİL AFANASYEVİÇ BULGAKOV (1891-1940): Mizah yeteneği ve keskin yergileriyle tanınan Sovyet yazar Kiev’de dünyaya geldi. Kiev Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden 1915’te mezun oldu. İç Savaş sırasında bir grup Beyaz Ordu subayının başından geçenleri anlatan ve 1925’te tefrika olarak yayımlanan Beyaz Muhafız adlı romanı resmi çevrelerden büyük tepki gördü. Bulgakov bu romanını Turbin Günleri adıyla oyunlaştırdı. 1926’da sahnelenen oyun büyük başarı kazandıysa da, çok geçmeden yasaklandı. 1925’te ayrıca yergili fantezilerin yer aldığı Şeytanlıklar adlı yapıtıyla, Köpek Kalbi’ni yayımladı. Sovyet yaşam tarzına yönelttiği sert eleştirilerin yetkililerin kabul edemeyeceği bir noktaya varmasıyla, 1930’a doğru yapıtlarının yayımlanması fiilen yasaklandı. Ölümüne dek edebiyat çevrelerince dışlanmasına karşın, başyapıt niteliğinde ürünler verdi. Moskova Sanat Tiyatrosu’nun perde arkasını acımasızca yeren Bir Ölünün Notları: Teatral Bir Roman (1969) ile Gogol tarzı bir fantezi olan Usta ile Margarita (1968-69) bu başyapıtlar arasındadır. Bulgakov’un yapıtları SSCB’de ancak 1962’den sonra yayımlanabilmiştir.

Yorumlar

  1. Ramazanda çok kitap okuyamıyorum ama listeye aldım. Böyle iştahla tavsiye edilen kitapları kaçırmamak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Bey, Bulgakov müthiş sürekli beni şaşırtıyor, bu kitapta çok iyiydi, okuyun bence:)

      Sil
    2. E kitap arşivimde varmış zaten bu kitap. Umarım ben de senin kadar severim :)

      Sil
  2. Öneriniz için teşekkürler .Listeme ekleyeceğim . Sizi takibe aldım. Bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, blogunuza bakacağım hemen:)

      Sil
  3. Bir ara Rus yazar çıkarması yapmam lazım. Bulgakov'u da ekleyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle:) Klasik Rus yazarlardan farklı biraz ama mutlaka okunmalı. Sevgiler:)

      Sil
  4. Merhaba Bloğunuzu takip ettim , sizi de beklerim

    YanıtlaSil
  5. ah ya bu kitap çok özel de mi yaa. hem eleştiri hem komik yaniiii :)

    YanıtlaSil
  6. Bende yakında Usta ve Margarita'yı okuyacağım, çok iyi bir yazar:) sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. konu çok ilginç, merak ettim gerçekten, yazarı okumadım hiç, sayfa sayısı da az, iyi bir seçim olabilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka bir kitabını deneyin Eren Hanım, hakikaten kayda değer bir yazar:)

      Sil
  8. konusu çok ilgilimi çekti. Listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel kitaptı umarım seversiniz. Sevgiler:)

      Sil
  9. Okuma listemde. Bu sene sıra gelir mi bilmiyorum canım. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH