CHARLES FRAZIER - YABAN ÇOCUKLAR

Amerikalı yazar Frazier'in dilimize çevrilmiş birkaç kitabı var ve ben hepsine bakıp bir türlü okumaya karar verememiştim... geçenlerde kitapçıda bu romana rastladım ve arka kapak açıklaması bana fantastik bir tür şeklinde çağrışım yaptı ve okuyayım dedim... fantastik değilmiş, öncelikle onu söyleyeyim... klasik Amerikan tarzı aile/suç sarmalında kasvetli bir hikayesi var...

Luce genç bir kadın, sorunlu bir aileden geliyor; annesi çocukken bırakıp kaçmış, babası uyuşturucu bağımlısı şerif yardımcısı onunla da araları iyi değil, kendinden küçük kız kardeşi de onları bırakıp gitmiş, Luce da insanlardan kaçıp dağdaki eski bir otelin bekçiliğini yapıyor... kız kardeşi kocası tarafından öldürülünce ikiz çocukları tek yakın akraba olduğu için Luce'a getirilip bırakılıyor... çocuklar konuşmuyorlar, etraflarıyla ilgilenmiyorlar, sürekli yangın çıkarmaya çalışıyorlar, hayvanları öldürüyorlar, garip ve yabani haldeler... Luce çocuk yetiştirmek hakkında bir şey bilmiyor ama ikizlere bakmak için elinden geleni yapmaya çalışıyor bir yandan da başlarına çok kötü bir şey geldiğini anladığı için onları zorlamadan iletişim kurmaya çalışıyor... tam bu sırada katil üvey baba becerikli bir avukat sayesinde idam cezasından kurtulup salıveriliyor ve çocukların peşine düşüyor, hikaye bu minvalde devam ediyor...

Her ne kadar kasvetli bir hikayeyse de konusunu sevdim, özellikle Luce ve çocukların ilişkilerinin anlatıldığı bölümler iyiydi... fakat bunun dışındaki hiçbir şeyi sevmedim, yazarın anlatımı engebeli bir arazide yürümek gibiydi, sürekli tökezliyorsunuz, roman bir türlü akıp gitmiyor, çocuklara ne olacağını merak etmesem çoktan yarım bırakmıştım... yazar hakkında başlangıçtaki hissim doğruymuş okumasam da olurmuş...

Yazar: Charles Frazier
Çevirmen: Hasan Turgut Çağlayan
Özgün Adı: Nightwoods
Sayfa Sayısı: 363
Basım Yılı: 2013
Yayınevi: Kafka

Kasabanın hemen karşısında, dağ gölünün yalnız ve uzak kıyılarında, ormanla iç içe yaşayan Luce, tarihi önceki yüzyıla dayanan eski bir dağ evinin bekçiliğini yapmaktadır. Günleri uzun ve yapayalnız geçen Luce'un geceleri de Nashville'den yayın yapan bir radyonun müzikleriyle ve karanlık suların üstünde parıldayan kasabanın sarı ışıklarıyla doludur. Mükemmel bir inziva evinde, tek başına bir hayat..

Ta ki o yaban çocuklar gelene kadar...


Yanlarında ateşi... cinayeti... ve aşkı getirerek...

Yorumlar

  1. Bu aralar biraz sorunlardan uzaklaşmak istiyorum, şu aralar arkaya bıraksam iyi olur. Güzel tanıtımınız için çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hiç size göre değil:) Ben teşekkür ederim.

      Sil
  2. hımmm konu sevdim, insan ilişkileri en sevdiğim roman tarzıııı :) yazarı bilmiyom ya da hatırlamadım amaaa bu kafka yayınlarına ilgi duyuyom o başkaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Travma sonrası ilişki kurmayan, konuşmayan çocuklarla iletişime geçme konusu çok iyiydi hep oradan devam etseydi mükemmel bir roman olabilirmiş ama daldan dala bir sürü Amerikanvari hikaye anlatıyor gereksiz. Kafka'yı ben de çok ilgiyle takip ediyorum (isminden mi acaba:)) ama bir tutuk halleri var tam açılıp kendilerini gösteremiyorlar gibi. Bakalım sonrası daha iyi olur umarım:)

      Sil
  3. ben aslında kasvet severim itiraf etmeliyim, elimde okunacak milyon kitabım olmasa hemen, neden olmasın derdim ama benim halimden anlayacağınızı biliyorum, teşekkürler bir heves gaza gelip okumak istediklerime +1'iniz için:) iyi bayramlar, keyifli okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de önce kendi seçtiklerinizi okuyun, bu olmasa da olur:) iyi bayramlar...

      Sil
  4. AİLE TRAJEDİLERİNİ OKUMAYI HİÇ SEVMİYORUM. ÇOK TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hiç size göre değilmiş:) ben teşekkür ederim.

      Sil
  5. Sitenizin çok güzel bir konsepti var ve çok faydalı bir iş yapıyorsunuz ellerinize sağlık. Sizi yeni keşfettim ve hemen takibe alıyorum sizide kendi web sitemizde görmek çok mutlu eder bizleri:)) başarılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, sitenize hemen bakacağım.

      Sil
  6. Kitabın konusu güzel, çocuklara ne olacak merak ettiriyor. Ama Yazarın anlatımını sevmediniz düşüneceğim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar konusu iyiydi keşke başka biri yazsaydı diye düşündüm. Ben teşekkür ederim, sevgiler:)

      Sil
  7. Aksayan romanları çok tercih etmemeye çalışıyorum ben de bu ara, daha akıcı şeylere ihtiyacım var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, bu şekilde okumaktan hiç zevk almıyor insan. sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH