İVAN SERGEYEVİÇ TURGENYEV - KLARA MİLİÇ

Turgenyev'den Babalar ve Oğullar'ı okumuş ve çok sevmiştim, bu kitabı görünce de merak ettim ama bana hiç uygun değilmiş... aşırı derecede melankolik, mistik, ruhlarla, ölümle ilintili bir konusu var... psikolojik sorunları olan iki insan üzerinden hikayesini anlatıyor yazar... ben hiç sevmedim, bana hiçbir şey katmadı ama klasik bir eser sonuçta, konu ilginizi çekiyorsa deneyebilirsiniz...


Yazar: İvan Sergeyeviç Turgenyev
Çevirmen: Ceren Durukan Akyüz
Özgün Adı: Клара Милич
Sayfa Sayısı: 100
Basım Yılı: 2018
Yayınevi: T. İş Bankası

İvan Sergeyeviç Turgenyev (1818-1883): Avrupa’da ve ülkemizde eserleri ilk önce çevrilen 19. yüzyıl Rus romancıları arasında yer alır. Moskova, Petersburg ve Paris üniversitelerinde öğrenim gören Turgenyev, döneminin Avrupalı bakış açısına sahip tek Rus yazarı olarak anılır. Zayıf iradeli Rus aydınlarını, serflerin yaşantısını, toprak sahibi soyluların aşklarını ve kendisini yakın hissetmediği radikal genç kuşağı tarafsız ve gerçekçi bir dille eserlerine aktarmıştır. 1882 yılında kaleme aldığı ve son eserlerinden olan Klara Miliç’te ise Turgenyev toplumsal meselelerden uzaklaşıp mutluluk, aşk, acı, ölüm ve varoluşun sırları gibi insanlığın sonsuz meselelerine odaklanır. Turgenyev dünyada olduğu gibi ülkemizde de pek çok yazarı etkilemiş, hatta Sabahattin Ali Kürk Mantolu Madonna eserinde Klara Miliç’e atıfta bulunmuştur.

Yorumlar

  1. Rus edebiyatını çok seviyorum.
    Babalar ve oğulları okumuşum

    YanıtlaSil
  2. listeme giremedi:)) teşekkürler paylaştığınız için Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
  3. okumadım bunu bilemedim iyi hiç girmeyim bu kitabaa :) iş bankası ne güzel yaptı yaaa yerli ve yabancı klasikler ile iyi bi atılım yaptıııı hemi de ucuz kitaplars :) babalar ve oğullar, süfeer :) senden gördüğüm bi kitabı okuyom, gömülü dev, sıkıcı beee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş Bankası müthiş bir iş yapıyor, ucuz üstelik çevirileri mükemmel tam öğrencilere göre bol bol okusunlar klasikleri:) Gömülü Dev'i ben de sevmemiştim ki yazmıştım da, Ishiguro'nun en sevmediğim kitabı o, neyse bazen seçtiklerimiz iyi çıkmıyor yapacak bir şey yok. sevgiler:)

      Sil
  4. Turgenyev'in eserlerini farklı bir tadı vardır. Bu eseri okumadım ama eminim çok güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer okursanız görüşünüzü merak ettim. Teşekkürler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH