MARK HADDON - Süper İyi Günler Ya da Christopher Boone'un Sıradışı Hayatı

Bu kitap, zihinsel ve bedensel engeli olan kişiler üzerinde çalışmalar yapan bir İngiliz yazarın ödüllü romanı... otistik bir gencin hayatını, onun gözünden dünyayı, etrafındaki kişileri ve bir kitap yazma macerasını anlatıyor... kitabı gördüğümde muhteşem olduğunu düşünmüştüm, başlangıcı da çok iyiydi ama bir süre sonra ilgimi kaybettim, bunun nedeni daha önce benzer bir roman okumuş olmamdı: Jodi Picoult'un Ev Kuralları... bu kitap benim için tekrar gibi oldu, belki ilk bunu okusaydım daha etkileyici gelebilirdi... ama nihayetinde roman iyi, ilginç, eğitici, kolay okunuyor, sürükleyici, konu ilginizi çekiyorsa deneyebilirsiniz... 

Yazar: Mark Haddon

Çevirmen: Övgü Doğangün

Özgün Adı: The Curious Incident of The Dog In The Night-Time

Sayfa Sayısı: 289

Basım Yılı: 2020 (14. Baskı) 2004 (1. Baskı)

Yayınevi: T. İş Bankası

İnsanlar kafamı karıştırıyor. Bunun iki temel nedeni var. İlk neden, insanların hiç kelime kullanmadan bir sürü şey söylemeleri. Siobhan, tek kaşını kaldırmanın bir sürü anlama gelebileceğini söylüyor. […] Bu komik bir kitap olmayacak. Espri yapmasını bilmiyorum, çünkü onları anlamıyorum.

Esrarengiz bir cinayet ve bir cinayeti aydınlatmaya çalışan dünyanın en dikkatli dedektifi Christopher John Francis Boone. 15 yaşındaki dedektifimiz, yaşadığı bütün ülkeleri ve onların başkentlerini sayabiliyor, bir de 7.507’ye kadar bütün asal sayıları…

Başından sonuna kadar sürükleyici bir tema çerçevesinde yazılmış olması nedeniyle benzerlerinden farklı olan bu kitabın otizm gibi anlaşılması çok zor ve ciddi bir sorunla karşı karşıya kalan ailelerin çocuklarını daha iyi anlamalarında büyük fayda sağlayacağına inanıyorum.– Prof. Dr. BARIŞ KORKMAZ

MARK HADDON, 1962 yılında İngiltere’de doğdu. Oxford Üniversitesi’nde İngiliz Dili ve Edebiyatı eğitimi aldıktan sonra zihinsel ve bedensel engeli olan çeşitli yaş gruplarındaki insanlar üzerinde çalışmalar yaptı. Yazarlığın yanı sıra senaryo yazan ve illüstratör de olan Haddon’ın ilk kitabı 1987 yılında yayımlandı. O günden bu yana aralarında Nestle Smarties ödülüne aday gösterilen The Real Porky Philips’in de olduğu çok sayıda çocuk kitabı yazdı. Yazarın yetişkinler için ilk kitabı olan Süper İyi Günler ya da Christopher Boon’un Sıradışı Hayatı, 2003 yılında Vhitbread “Yılın Romanı” ve “Yılın Kitabı” ödüllerini aldı. Haddon halen Oxford’da yaşamakta ve Oxford Üniversitesi’nde yaratıcı yazım dersi vermekte.

Yorumlar

  1. Yazarı bu kitap için eleştirenler vardı,otizm ve hastalığı konusunda uzman olmadığı yönünde..Kitap başlığı "Geceleri Köpeğin Meraklı/Tuhaf Olayı" diye geçiyo..Süper iyi günler de iyimiş..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden orijinal ismine göre çevirmemişler bende anlamadım, sanırım ilgi çekmeyeceğini düşündüler. Boone okula giderken yoldan geçen arabaları sayıyor eğer 5 tane kırmızı araba peşpeşe geçerse süper iyi bir gün geçireceğini düşünüyor. 4 tane sarı araba geçerse de kötü bir gün oluyor. Yazar muhtemelen otizmli çocuklarla çalışmıştır, zaten otizmlilerin bilinen genel özelliklerinden bahsediyor yani eleştirilecek bir yan yok bence. Teşekkürler:)

      Sil
  2. Konu çok ilginizi çekmiyorsa gerek yok. Okunacak çok kitap var bir şekilde seçmek gerek:) Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  3. Haklısınız konu çok benzer olunca neyle karşılacağımızı bildiğimizden dikkatimiz kayboluyor.

    YanıtlaSil
  4. ev kuralları nı pek sevmiştim. bunu okumam ama ismini sevdim :) heey son yazıma baksanaa, bana sölediğin iki diziiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitaptan çok şey ummuştum ama pek bulamadım, ev kurallarından daha farklı olacağını düşünmüştüm ama benzer çıktı sayılır, konu olarak değil de otistik çocuğun davranışları bakımından. Hemen bakıyorum. Sevgiler:)

      Sil
  5. ingiltere de son 20 yılın en iyi dizileri seçildi. birinci sopranos oldu. izlemedim daha ben dee :) ayrıca, the office (ingiliz versiyonu) da girdi listeye, ayrıca blogda sürekli söz ettiğim dizilerden the wire ve happy valley de girdi, özellikle tihe wire artık klasik oldu ve ayrıca sopranos dan sonra ikinci oldu. bir deee line of duty girdi listeye. mükemmel polisiye. kaçırmaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunların arasından yalnızca sopranos ve the office'i biliyorum ama izlemedim ikisini de. Yavaş yavaş bakarım bu yazdıklarınıza. Teşekkürler:)

      Sil
  6. konu çok benzermiş gerçekten Gül Hanım...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otistiklerin özelliklerine odaklandığı için ister istemez benziyor. Sevgiler:)

      Sil
  7. Merhaba ben bu kitabı okudum çok güzeldi bdiğiniz bu tarz kitaplar varmı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda yazdığım Ev Kuralları dışında başka bilmiyorum. O da çok güzeldir.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH