TADE THOMPSON - ROSEWATER İstila

Rosewater İstila: Wormwood Üçlemesi 1.Kitap

Tade Thompson Londra'da dünyaya gelmiş, Yoruba (Nijerya'daki en büyük etnik topluluk) asıllı bir yazardır. Tıp ve sosyal antropoloji eğitimi aldığı Nijerya'da büyümüştür. Psikiyatride uzmanlaşan Thompson, 1998'den beri İngiltere'de yaşamaktadır. Kaleme aldığı bilim kurgu romanları ile tanınmıştır. Yazarın özgeçmişi bu şekilde; yayınevi de kitaba ekleseymiş iyi olurmuş ama onlar pek önemsememişler... Wormwood Üçlemesi ile 2019 Arthur C. Clarke En İyi Roman Ödülünü almış... tabii benim bunların hiçbirinden haberim yoktu ta ki Üçlemenin ilk iki kitabını kitapçıda en dip indirimde görene kadar... ilk kitabı deneyeyim seversem devam ederim diye düşündüm...

Öncelikle konu güzel; uzaylılar gelmiş, epeyce bir süre geçmiş, Londra'da dirençle karşılaşınca Nijerya'da bir biyokubbe yapmışlar, yılda bir kez kubbeyi açıyorlar ve insanların hastalıklarını iyileştiriyorlar (her şey bu kadar mükemmel olabilir mi?), ayrıca insanlar arasında düşünceleri okuyan ve kayıpları bulan pisişik insanlarda artmış durumda (bunun uzaylılarla bir ilgisi var mı?), bu pisişik insanları istihbarat birimleri kullanıyor ama bu insanlar bir zaman sonra tek tek ölmeye başlıyor ve içlerinden biri (Kaaro) olayı çözmeye çalışıyor...

Şimdi böyle özetleyince iyi gözüküyor ama maalesef romanın yazılışı hiç öyle değil... güzel bir konuyu; bilgi bombardımanına tutup, laf kalabalığına boğup, akıcılığını çok düşük bir seviyeye indirmiş (editör ne yapıyor diye sormadan edemiyorum yine)... ayrıca bir bilim kurgunun olmazsa olmazı merak unsurunu korumayı hiç beceremiyor, bir türlü sizi peşinden sürükleyemiyor, bence en büyük eksiği buydu... sonuç olarak bunu okudum ama devamı için bir motivasyon bulamıyorum ve ilk kitapta bırakıyorum...

Yazar: Tade Thompson

Çevirmen: Özge Dolunay

Özgün Adı: RoseWater

Sayfa Sayısı: 400

Basım Yılı: 2019

Yayınevi: Eksik Parça

2019 Arthur C. Clarke En İyi Roman Ödülü

Inaugural Nommo En İyi Roman Ödülü
John W. Campbell En İyi Bilim Kurgu Roman Ödülü finalisti.

Yıl, 2066.
Yer, Nijerya. Umut arayanlar, çaresizler uzaydan gelen bir biyokubbenin etrafında kurtuluş arayışı için bir araya gelirler. Kubbe Rosewater adlı kenarda kalmış bir kasabanın yanında yer alır. Topluluğun çaresiz sakinleri yılda bir kez kapılarını açarak iyileştirici güçler dağıttığı söylenen kubbenin içine bir kez olsun bakmak isterler. Psişik güçlere sahip bir devlet ajanı olan Kaaro, bilinmeyen bir sebeple gerçekleşen ölümleri araştırmaya başlar.

Yorumlar

  1. Ben de konu güzelmiş diyecektim ama kitabın heyecan uyandıran bir yanı ve akıcılığı yoksa okumak istemem. Bilim kurgudan zaten bilgi yüklemesini sevmiyorum. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece bilimsel konularda bilgi verilmiyordu din, toplumsal konular, gelenekler gibi her şeyi hikayeye ilave etmiş biraz fazla olmuş. Ben teşekkür ederim, keyifli okumalar:)

      Sil
  2. Heeeeey, blog'da yeni bir kitap sürprizi var, bekliyorum! :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabın konusunu sevdim :) paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. hımmm konu evet bilimkurgu açısından çok ilginçmiş ama işte yazar iyi sunamamış demek ki ve romanda bilgiçlik hiç yakışmıyor :) işte le guin farkı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazar çok donanımlı gözüküyor ama aynı anda çok şey (din, toplumsal hayat, insanların hali vs.) anlatmak istemiş sanırım o işleri karıştırmış. Ben Le Guin'in fantastik serilerini daha çok okudum ve sevdim. Bilim kurgularından sadece Karanlığın Sol Eli'ni okudum kötü değildi ama fantastik kitaplarını tercih ederim:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH