HARUKİ MURAKAMİ - Karanlıktan Sonra

Murakami'nin son çıkan kallavi kitabını alınca ondan önce elimde bekleyenleri bitireyim dedim, en son 2017'de Murakami okumuştum epey de zaman geçmiş, Karanlıktan Sonra'yı böylece okudum...

Murakami'yi çok severim, dilimizde yayımlanan tüm kitaplarını okudum (galiba 1-2 kısa kitap hariç) ve bu uzun öykü için ne söyleyeceğimi pek bilmiyorum... ben öncelikle Murakami'deki neşeyi ve tempoyu seviyorum ki bu kitapta o yok, oldukça durağan ve kasvetli bir konusu var... gece yaşayan insanları, bir yandan da iletişimsizliği anlatıyor... söyleyeceğim şu ki Murakami'ye bu kitapla başlamayın, yazarı seviyorsanız bile okumasanız da olur...

Yazar: Haruki Murakami
Çevirmen: Ali Volkan Erdemir
Özgün Adı: Afutā Dāku
Sayfa Sayısı: 180
Basım Yılı: 2017
Yayınevi: Doğan Kitap

Gece yarısından sonra zamanın kendine özgü bir akışı vardır. Ona karşı koyamazsın…
Sık sık aynı rüyayı görüyorum: Yedi yaşındayım ve yine öksüzüm. Yapayalnızım ve güvenebileceğim tek bir yetişkin yok çevremde. Gece olmak üzere. Hep aynı rüya. Rüyamda, hep yedi yaşına dönüyorum.
Bütün bir geceyi dışarıda geçirmek zorunda olan bir genç kız… Onun iki aydır uyanmak istemeyen kız kardeşi… Aşk otellerinden birinde korkunç şekilde dövülen bir eskort kadın… Karanlık yanını büyük bir ustalıkla gizleyen bir erkek… Ve güzel bir kızı başka bir gerçekliğe kaçıran Yüzü Olmayan Adam… Karanlıktan Sonra gece insanlarının romanı… Bütün Murakami romanları kadar gizemli ve ürpertici…

Yorumlar

  1. Ben Murakami de zorlananlardanim seven çok seviyor sevmeyen de hiç sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet genelde ortada kalma durumu yok, ya hep ya hiç:)

      Sil
  2. Merhaba,
    Hangi kitapla başlanmasını tavsiye edersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hep Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında ile başlanmasını öneririm. Son zamanlarda Sahilde Kafka ve İmkansızın Şarkısı'da çok seviliyor gibi gözüküyor onlarda olabilir. Keyifli okumalar:)

      Sil
  3. Canım yazarı ilk defa duyup okudum.Kitabı not aldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir yazar, bir tanesini denemekte fayda var Sibel Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. alıp almama konusunda kararsız kaldığım bir kitaptı Gül Hanım ama durağansa tercih etmem, teşekkür ederim paylaşımınıza, sevgileR:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren Hanım, çok daha iyi kitapları var bu çok da gerekli değil bence. Sevgiler:)

      Sil
  5. Sitenizi yeni fark ettim ve hemen takibe aldım, insana davet sitesine de beklerim, geniş kitleler oluşturmak daima güzeldir...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  6. japon edebiyatının önemli isimlerinden biri haruki makarami,okunması gereken kitaplardan..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle ama tarzı değişik olduğu için sevmeyenlerde var. En azından bir tane deneyip görmek gerek. Teşekkürler:)

      Sil
  7. ilk okuduğum murakami bu olmuştu. sona bi tane daha okudum. müzik notlarını seviyom galiba romanlarında onun. dili de hafif. ben de seviyom galiba bu yazarı. okuycam zaten bakalımlım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu romanla sevdiyseniz gerçekten seviyorsunuz demektir:) ben de romanlarının kendi ritmini ve kitap tavsiyelerini seviyorum:) başka kitaplarına artık:) sevgiler.

      Sil
  8. Valla bu kadar net ve olumsuz eleştirinizle gönlümü kazandınız. Size olan güvenim arttı. Tamam almıyorum listeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl hissedersem ona göre yazıyorum ne yazarın ne de kitabın büyüklüğüne/önemine göre tereddütte kalmıyorum ama bu kadar net olumsuz yazınca bazen insanlar çok üstüme geliyor nasıl sevmezsin diye ama yapacak bir şey yok. Teşekkür ediyorum iyi görüşlerinize:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH