J. D. OSWALD - DÜŞ GEZGİNİ Sör Benfro'nun Şarkısı - I

Bu blogu takip edenlerin hatırlayacağı üzere bir gün yanlışlıkla bir çocuk kitabı (*) aldım ve muhteşem bir yazar (Timothée de Fombelle) keşfettim... de Fombelle'nin yeni kitabının çıkmasını merakla bekliyorum ama başka bir çocuk kitabı arayışım da yoktu ta ki bu romanı YKY'nin sitesinde görünceye kadar... Ejderhalar süper diye düşündüm görünce, fantastik edebiyatın çok büyük tutkunu olmasam da ejderhaları çok severim ve hemen İstiklal Caddesi'ndeki YKY'ye (**) gidip aldım... seride yayımlanmış iki kitap görünüyordu ama aslında toplam 5 kitaptan oluşuyormuş...

Hemen başlangıçta yazayım romanı çok beğendim, elimden bırakamadan okudum ve ara vermeden ikinciden devam edeceğim... yazar hakkında çok fazla bilgi yok (J. D. Oswald beş kitaplık fantastik Sör Benfro’nun Şarkısı serisiyle tanınmıştır. Bunun yanı sıra Komiser McLean romanlarının da yazarıdır. İskoçya’da, Fife’ta koyun çiftliği işletmektedir), ilk kitabın teşekkür bölümünde bu kitabın basılmasının çok zaman aldığını yazıyor ama iyi ki basılmış ve umarım YKY diğer üç kitabı da gecikmeden yayımlar...

Konuya gelirsek; insanların her şeyin kökünü kuruttuğu gibi ejderhaları da ortadan kaldırmaya çalışmaları, kraliyet güç savaşları, büyülü ortamlardan oluşan bir masal aslında... bir yanda çok az sayıda kalmış, kendilerini insanlardan saklamak için özel büyülerle yerlerini saklayan ejderhalar var, diğer yanda kötücül bir kraliyet ailesi, savaştığı diğer insan gruplarının yanı sıra tek hedefi ejderhaları ortadan kaldırmak olan kadim tarikatlar var... ejderhalar çok nadiren ürüyorlar, tam bu sırada erkek bir ejderha yumurtadan çıkıyor (Benfro), aynı gün kraliyet ailesinden bir hamile prenses zehirlenerek öldürülüyor ama karnındaki erkek bebek (Errol) kurtarılıyor ve annesini zehirleyenler onu da öldürmesin diye köylü bir aileye evlatlık veriliyor ve kim olduğuna dair bilgi gizleniyor... Errol herkesten farklı bir çocuk, okumaya ve öğrenmeye çok meraklı, köydeki diğer çocuklarla pek anlaşamıyor sadece garip-gizemli bir kız olan Martha onunla ilgileniyor ve ejderhaları ona anlatıyor, büyülü şeylerden bahsediyor, hayat mutlu mesut devam eder gözüküyor... diğer yanda Benfro da ejderhaların içinde büyümeye devam ediyor, o da özel bir çocuk ejderha... Errol 13 yaşına geldiğinde kadim tarikatlardan savaşçı olanının yöneticisi (kötü büyücü Melyn) ile karşılaşıyor, uzak durmaya çalışsa da çocukta özel bir yan olduğunu anlayan Melyn, dalavere+büyü ile Errol'u kaçırıp kendi tarikatına dahil ediyor... o sırada ülkenin kralı ölüyor yerine kızı kraliçe oluyor, tamamen Melyn'in kontrolündeki kraliçe ejderhaların öldürülmesi yönündeki eski bir hükmü yürürlüğe koyuyor ve hikaye devam ediyor...

Ben çok sevdim bu tür hikayeler ilginizi çekiyorsa okuyun, çocuklarınıza okutun derim...

(*) Başlangıçta bu şekilde etiketlemiştim öylece kaldı ama yayınevi ilkgençlik veya gençlik olarak sınıflandırıyor, ortayaşlı ben okuduğuma göre bu tür ayrımlarında bir önemi kalmıyor.

(**) Bu kitapevini çok seviyorum sadece bana çok karanlık geliyor içeri girerken bir elektrik düğmesi bulsam da ışıkları açsam diye düşünüyorum hep, yayınevine duyurulur:) çocuk/gençlik bölümüne ayrıca bir oda yapmışlar orası aydınlık, oturma yerleri var zamanımın olduğu bir gün gidip oradaki kitapları teker teker karıştırıp bakmak istiyorum, keşfettiğim bu iki yazardan sonra hazine bulacakmışım gibi bir his var içimde. Aklınızda bulunsun uğrarsanız bu bölüme de bakmadan geçmeyin...

Yazar: J. D. Oswald
Çevirmen: Özlem Yüksel
Özgün Adı: The Ballad of Sir Benfro – 1. Dreamwalker
Sayfa Sayısı: 440
Basım Yılı: 2018
Yayınevi: YKY

İkiz Krallığın büyük şehirlerinin çok uzağında, Errol adında bir çocuk dünyada yolunu bulmaya çalışmaktadır. Arkadaşları tarafından dışlanan, köydeki kimseye benzemeyen ve babasını hiç tanımamış olan Errol, yakında kendisi gibi dışlanmış Martha’yla tanışacağından ve bütün hayatının değişeceğinden habersizdir.

Ormanın derinliklerinde gizlenen bir ejderha köyünde ise, yüzyıllardır dünyaya gelmiş ilk erkek ejderha olan Benfro yetişkinliğe adım atmak üzeredir. Kendi türünün insanlardan neden saklandığı ve babasının neden uzaklarda olduğu gibi sorular kafasını kurcalasa da, Benfro’nun aklında daha çok yakında öğrenmeye başlayacağı büyüler vardır.

İkiz Krallığın kaderinin ve insanlarla ejderhaların geleceğinin bu iki kahramanın elinde olduğunu henüz kendileri dahil kimse bilmemektedir.

Düş Gezgini, elinizden bırakamayacağınız yeni bir fantastik serinin, Sir Benfro’nun Şarkısı’nın ilk kitabı. 


Yorumlar

  1. bu yazarı da dikkate almalı o zamansı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet hayal gücü geniş ve çok güzel anlatıyor:)

      Sil
  2. gizem ve fantastik kitap..🙂 kitapların kapakları ilgi çekici,içerik de öyle olmalı..yayınevi duymuştur herhalde ışık problemini..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım duymuştur:) Teşekkür ederim yorumunuza Ertuğrul Bey:)

      Sil
  3. Tahmini kaç yaşa uygundur, ona göre hediye alayım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınevi bu sefer bir yaş belirtmemiş ama 15-16 ve üzeri için uygun olur, gerçi çocuklar bu ara çok değişik şeyler okuyorlar ama:)) teşekkürler Selmin Hanım sevgiler:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH