BERNHARD SCHLINK - Olga

Bernhard Schlink yine okumakta geç kaldığım yazarlardan, dilimize çevrilen son romanıyla olsa da yakaladığıma memnunum... sadece yazarın meşhur kitabı ''Okuyucu''dan uyarlanan filmi seyretmiştim ama ne kitaptan uyarlandığını ne de yazarını biliyordum...

Gelelim romana; Olga müthiş güzel bir karakter olmuş bayıldım önce onu yazayım, hikaye Olga ve Herbert'in çocuklukları ile başlıyor, tanışmaları, birbirlerine aşık olmaları, Olga'nın hayatını inşa etmekle uğraşması buna mukabil Herbert'in yerinde duramaz, maceraperest halleri ile devam ediyor... Almanya'nın sömürgeciliği, I. Ve II. Dünya Savaşı'da dahil 20. yüzyılın önemli olayları da fonda yer alıyor... kitabın son bölümü Olga'nın Herbert'e yazdığı mektuplardan oluşuyor, onlarda mükemmeldi çok sevdim... sonuçta elimden bırakamadan okuduğum bir roman oldu, yazarın diğer kitaplarından devam edeceğim, kaçırmayın okuyun diyorum... 

Yazar: Bernhard Schlink

Çevirmen: İlknur Özdemir

Özgün Adı: Olga

Sayfa Sayısı: 172

Basım Yılı: 2022

Yayınevi: Doğan Kitap

Bazen hayal kuruyorum; senin Nordaustlandet’te kalmadığını, yazın gemiyle nerelerden geçebileceğini araştırmak için kayaklarla ve kızakla Kuzeydoğu Geçidi’nden geçtiğini düşünüyorum. Sibirya’nın kuzeyine kadar gitmeyi başardın, orada kışın ve ilkbaharda yerli halk seni evine aldı, yazın Moskova üzerinden Berlin’e gitmek isteyince Rus görevlilerle ilk karşılaştığında savaş çıktığını öğrendin ve tutuklanmadan önce hemen kaçıp savaş da barış da umurlarında olmayan yerlilerin arasına döndün. Şimdi oradasın ve bana yazamıyorsun. Ama hayattasın ve savaş biter bitmez bana koşacaksın.

Alman yazar Bernhard Schlink bu kitapla en etkileyici edebi kahramanlar listesine bir yenisini ekliyor: Olga’yı. Yetim bir çocuk olarak büyüyen Olga öğrenme merakıyla başarılı bir öğretmen olur. Büyük bir aşkla sevdiği Herbert’le birlikte bir yaşam hayali kurarken Herbert uzakların, boşluğun, ıssız coğrafyaların çağrısına kapılarak Kuzey Kutbu keşfine katılır. Bu karar Olga’yı büyük bir yalnızlığa mahkûm ederken onu kimseyle paylaşamayacağı bir sırrın da bekçisi yapacaktır. Aşka, savaşın yıkımına, sömürgeciliğin vahşetine dair yazılmış en etkileyici romanlardan.

Bernhard Schlink:1944’te Almanya’nın Bielefeld kentinde, Alman bir baba ve İsviçreli bir annenin dört çocuğundan en küçüğü olarak dünyaya geldi. Anne ve babası teoloji eğitimi almış, ancak babası Naziler yüzünden Teoloji profesörlüğü işini kaybedip, papazlığa başlamıştır. Bernhard Schlink 2 yaşından itibaren Heidelberg'de büyümüştür. Freie Universität Westen Berlin'de Hukuk eğitimi almış ve 1968'de buradan mezun olmuştur. Schlink 1988'de Kuzey Ren-Vestfalya eyaletinin anayasa yargıçlığına getirilmiş ve 1992 de Humboldt Üniversitesi'nde Kamu Hukuku ve Hukuk Felsefesi profesörü olmuş, Ocak 2006'da emekli olmuştur. Yazarlık kariyerine polisiye romanlarla başlayan Schlink'in dünya çapında tanınması ''Okuyucu'' adlı romanıyla olmuştur. İkinci romanı "Gordiyon Fiyongu"yla Glauser Ödülü’nü, "Selbs Betrug"la Alman Polisiye Roman Ödülü’nü (1992), "Okuyucu" adlı romanıyla Neumünster kentinin Hans Fallada Ödülü’nü (1997), İtalyan edebiyat ödülü Grinzane Cavour’u, çeviri eserlere verilen Fransız Laure Battalion Ödülü’nü, "Die Welt" gazetesinin ilk kez verdiği Edebiyat Ödülü’nü (1999) ve Düsseldorf’taki Heinrich Heine Derneği’nin Onur Ödülü’nü almıştır.

Yorumlar

  1. bu yazarın kitaplarını okudum çok da severim, okuyucu ya da hayranım amaaa bu olga yeni olsa gerek okuyayım pekiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende diğer kitaplarını okuyacağım diyorum ama çoğunun baskısı yok, bakalım yeniden basmalarını bekleyeceğim artık. Keyifli okumalar:)

      Sil
  2. iyi yaratılmış bir karakter okunmaya değer bir kitaba işarettir, teşekkürler tanıtım için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakteri sevdiğinizde kitap daha akıcı ilerliyor o doğru. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  3. Günaydın 💐 Gül Hn.
    Yazarı ilk defa duydum. Yazdım bir köşeye. Teşekkürler
    Selamlar, sevgiler 🌼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulabilirsem diğerlerinden devam edeceğim sizde deneyin bence, seversiniz diye düşünüyorum Gülşah Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. Yazarı duymuştum ama hiç okumamıştım, hakkında birşeyler okumak güzel geldi. :) Belki bende okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün sırası gelir:) Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  5. Dünya savaşları zamanında geçen romanları hep sevmişimdir,ama bu romanı okumadım henüz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada savaş ön planda değildi çok az anlatılıyordu ama kitap çok güzel deneyin derim. Teşekkürler

      Sil
  6. Bu kitabı seveceğimi düşünüyorum, kapak da çok güzelmiş, elinize sağlık Gül Hanım, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de seversiniz Eren Hanım, keyifli okumalar, sevgiler.

      Sil
  7. Karakterlerin çocuklukları ile başlayan hikayeleri çok severim. Onların hayatlarına şahit olmak çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel anlatmıştı uzun bir süreyi sıkılmadan okuyorsunuz. Teşekkürler

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH