KİTAP BAĞIŞI

Kitaplarımdan kolay kolay vazgeçemem, fakat artık o kadar çok oldular ki hiç bir yere sığmıyor o yüzden bir kısmını bağışlamaya karar verdim... aklımdan geçen kadın cezaevine bağışlamaktı, neden okul değil de cezaevi? Çünkü vereceğim kitapların çoğu, benim sudan kitap kategorisi diye adlandırdığım edebi değeri yüksek olmayan, vakit geçirmek için okuyup geçilecek romanlardan oluşuyor, o yüzden okula hitap etmez diye düşündüm...

Cezaevi fikri iyiydi ama mümkün olmadı, aradığımda çok kitapları olduğunu (1.079 adet kitapları varmış) sadece son yıllarda basılmış kitapsa alabileceklerini, başka istemediklerini söylediler... burada anlamadığım iki nokta var; herhangi bir kurumun kütüphanesinde 1.079 kitap (rakamı telefonda yanlış mı anladım acaba diye de düşünmüyor değilim belki de 10.079 adettir, ki umarım öyledir) nasıl çok olarak niteleniyor, benim mütevazi kitaplığımda bile 1.300'e yakın kitap var (üstelik ben haftada bir, ayda 4-5 kitap okuyan biriyim öyle çok sayıda okuyorum sayılmaz) ikinci nokta; eğer sizde o kitaptan yoksa yeni baskı eski baskı olması ne fark eder? Benden kitap listesi isteyip bunların çoğu bizde var deselerdi o olurdu ama bu yeni basılmış kitaptan ne kast ettiklerini hiç anlayamadım, neyse geçelim... sonrasında belediyeyi aradım ve onların kütüphanesine kitaplarımı bağışladım... aşağıda kitapların listesini görebilirsiniz...


  • Anita Shreve / Pilotun Karısı
  • Naşide Gökbudak / Hümeyra
  • Naşide Gökbudak / Perina
  • Tara Hyland / Şanslı Kızlar
  • Nihat Genç / İhtiyar Kemancı
  • Doris Lessing / Jack Orkney'in Günaha Çağrılışı
  • Eugene Schoulgin / Bir Başka Dünyadan
  • Ahdaf Soueif Aşkın Coğrafyası

  • Arthur Conan Doyle / Sherlock Holmes Şüphe Asla Uyumaz
  • Arthur Conan Doyle / Sherlock Holmes Suç Detayda Saklıdır
  • Megan Whalen Turner / Attolya Kraliçesi
  • Megan Whalen Turner / Attolya Kralı
  • Karen Cleveland / Kod Adı: Hain
  • Alex Michaelides / Yitik Kızlar
  • Brandy Purdy / Düğünçiçeği Gelini
  • Tade Thompson / Rosewater İstila
  • Maj Sjöwall - Per Wahlöö / Kanaldaki Kadın
  • Şükran Yiğit / Çatıkatı Aşıkları

  • Osman Aysu / Aşk Oyunu

  • Erdal Çakıcıoğlu / Uyan Dimme, Gün Işıyor!

  • Lisa Gardner / Affet Ama Unutma

  • Mads Peder Nordbo / Derisi Olmayan Kız

  • Louise Penny / Sessiz Karanlıkta Bir Çığlık

  • Mark Sullivan / Kızıl Göğün Altında


  • Shirley Conran / Dantel

  • Nelson DeMille / Skandallar Evi

  • Şafak Pavey / Nereye Gidersem Gökyüzü Benimdir

  • Candace Bushnell / Ruj Ormanı

  • Lesley Lokko / Safran Gökyüzü

  • Deniz Kurbanzade / Geçmiş Suadiye'de Aşktı

  • Ian Jackman / House İzleme Kılavuzu

  • Deniz Ünal – Gıyas Ünal / Akıl Oyunları

  • Birgül Özcan / Ev Anası

  • Ali Kemal Meram / Padişah Anaları

  • Halikarnas Balıkçısı / Deniz Gurbetçileri

  • Bertrice Small / Adora

  • Dünya Varmış (Esra van der Wiel)/ Güneş Çavması

  • Mary Higgins Clark / Cinayet Bölgesi

  • Daniel O'Malley / Kamarilla 

  • Selim Yalçıner / Vakıf

  • Selim Yalçıner / Vasiyet

  • Bobby Henderson / Uçan Spagetti Canavarının Kutsal Kitabı

  • Aimee Bender / Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü

  • James Patterson / Büyük Kötü Kurt

  • James Patterson / Balayı

  • Sara Sheridan / Çölün Sırrı

  • Özlem Kumrular / Sultan'ın Mutfağı

  • Ertuğrul Akbay / Yaş 75 Yolun Yarısı



  • Anita Shreve / Kardaki Işık

  • Nazan Bekiroğlu / Yusuf İle Züleyha

  • Tash Aw / Armoni İpek Fabrikası

  • Kadın Koordinasyon Merkezi / Türk Edebiyatı'ndan Seçme Öyküler

  • Osman Pamukoğlu / Yolcu

  • Colin Falconer / Güzel Casusum

  • Harlan Coben / Orman

  • Lewis Perdue / Da Vinci Mirası

  • Joss Ware / Gecenin Ötesi

  • Marsha Canham / Benim Ebedi Aşkım

  • Douglas Forbes / İnsanın Pin Kodu

  • Jenny White / Sultan'ın Mührü

  • Emi Varon Eskinazi / Çikolatalı Krep ve Demleme Çay


  • Osman Necmi Gürmen / Yaban Gülleri

  • Elif Şafak / Mahrem

  • Mary Higgins Clark / Kaçış

  • Hakan Karahan / Nehirde Kayan Yıldızlar

  • Hakan Karahan / Kıyamet Haritası

  • Güler Bilkay Aygün / Bana Yalan Söylediler

  • Can Dündar / Kırmızı Bisiklet

  • Can Dündar /Sarı Zeybek

  • John Lloyd – John Mitchinson / Cahillikler Kitabı

  • Berrak Yurdakul / Altıncı Irk

  • Nermin Bezmen / Bizim Gizli Bahçemizden

  • Jeffrey Stepakoff / Sıradan Hayat Yoktur

  • David Safier / Aniden Shakespeare

  • Elda Minger / Cüretkar


  • Ayşegül Demirhan Aydemir / Şifalı Bitkiler

  • Gregg Loomis / Hades Sırrı

  • Hakan Karahan / 19

  • Jonathan Harr / Kayıp Tablo

  • C.S. Lewis / Sessiz Gezegenin Dışında

  • Ilgın Olut / Neva

  • Ilgın Olut / Küfkedisi

  • Ömer Özgüner / Başkasını Seviyorum

  • E. Nihan Durukan – Yonca Kocadağ / Sadece Bir Gecelik

  • Şebnem Pişkin / Kırklar Diyarı

  • Şebnem Pişkin / Tuğra

  • Serdar Özkan / Kayıp Gül

  • Suzanne Brockmann / Aşka Zaman Ver

  • Ayşe Çolakoğlu / Kıskaç

  • Lisa Scottoline / Babasının Kızı

  • Claudine Aubrun / Lea İçin Cehennem Mavisi (Çocuk Kitabı)

  • Roger Norman / Kırmızı Zar (Çocuk Kitabı)

  • Neslihan Acu / İyi Tanrının Çocukları

  • Rafik Schami / Sophia veya Tüm Hikayelerin Başlangıcı

  • Lina Bengtsdotter / Annabelle Geçmişin Girdabı

  • Helen Bryan / Kırlangıçlar Manastırı

  • Helen Bryan / Savaş Gelinleri

  • Charles Frazier / Yaban Çocuklar



  • E. Coombe / Lanetli Şehir Arky Steele (Çocuk Kitabı)

  • Mark Haddon / Süper iyi Günler

  • Adil Demir / İstemi Kağan'ın Elçisi

  • Kevin Kwan / Aşkın Çincesi

  • Toshikazu Kawaguchi / Kahve Soğumadan Önce

  • Tarık Tufan / Şanzelize Düğün Salonu

  • Lori Nelson Spielman / Aşk Peşinde Bir Yıl

  • Nicholas Sparks Başka Bir Aşkın Hikayesi


  • Hasan Eskil / Iraz

  • Hasan Eskil / Gökçe ile Natel

  • Silvia Moreno-Garcia / Yeşimin ve Gölgenin Tanrıları

  • Genevie Cogman / Babil Taşı

  • Jessica Shirvington / İki Hayat Arasında

  • Beth Revis / Yapay Düş

  • Beth Revis / Evrenin Ötesi


  • Constantin Göttfert / Steiner'in Hikayesi

  • Antti Tuomainen / Şifacı

  • Sidney Sheldon / Karanlık Korkusu

  • Brunonia Barry / Dantel Falcısı

  • Maxime Chattam / Gaia Teorisi

  • Jean Christophe Rufin / Adem'in Kokusu


Yorumlar

  1. Bunun için tebrik ederim sizi, bende ayda bir okuduklarımı kütüphaneye bağışlıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bende sizi kutlarım bunu düzenli yaptığınız için:) ayrıca sizin yönteminiz çok daha iyi toplu bağışladığınızda taşımak çok zor oluyor.

      Sil
  2. Eğer bir daha bağış yaparsanız
    http://www.kitapagaci.org/KitapBagisla/KitapBagisla.html
    sitesini kullanabilirsiniz. Ben kütüphaneden önce oraya bağışlıyordum.
    Saygılar,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu siteye hemen bakıyorum. Öneri için çok teşekkür ederim, çok memnun oldum. Sevgiler:)

      Sil
  3. Vallahi tebrikler, ne kadar da çoklar öyle. Avaca totalde benim ne kadar kitabım var diye düşünmeme sebep oldu ama ben iki üç ayda bir bağışlıyorum zaten, bende okunmuştan çok okunacak var...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bugüne kadar kitaplarımdan ayrılamadığım için bekledim ama sizin yaptığınız gibi belli aralıklarla vermek daha iyi. Bundan sonra bende öyle yapmayı planlıyorum:) Okunacak kitap iyidir:) sevgiler.

      Sil
  4. Ne çok kitabınız varmış, ne güzel. Ben ancak bu yıl fazla alabildiğim için elimde öyle bağış yapacak kadar kitap yok ve sevdiğim kitaplarımı da veremiyorum. :) Düşünceli bir davranış, takdir ettim sizi. :)
    Cezaevinde fazla okunmadığı için mi almak istemediler acaba, ilginç. Eski yeni ayrımı yapmaları da garip geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeteri kadar kitapları olduğunu düşünüyorlar, ne kadar okuma yapıldığını bilmiyorum. Yeni çıkmış kitap bahsini bende pek anlamlandıramadım ama böyle:) teşekkür ederim, sevgiler

      Sil
  5. Harika bir davranış, takdir edilesi varolun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için çok teşekkür ediyorum, çok naziksiniz.

      Sil
  6. Ne kadar iyi düşünmüşsünüz Gül Hanım, tebrik ederim, faydasını göreceklere ulaşır inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de:) umarım işe yarar. Çok teşekkür ederim Eren Hanım sevgiler.

      Sil
  7. listenizde evet hepsi verilebilir gözüküyor :) neva ılgın olut ne çok severim o kitabı :) ben de birkaç kütüphaneye bağışladım birçok kitabımı, 2500 adet bağışladım, bir kütüphaneye 600, diğerine 1000 gibi oldu :) hepsini birden alamadılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo sizinki hakikaten çokmuş kutlarım. Neva gerçek hayat hikayesi olduğu için ilgimi çekmişti, sonrasında yazardan bir kitap daha okudum ama yetti bana. Daha çok okuyup daha çok bağışlayalım o zaman:) sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH