KATE GRIFFIN - GECE YARISI VALİSİ

MATTHEW SWİFT SERİSİ 2. KİTAP

Arada bir değişiklik olsun, kafam dağılsın diye okuduğum hafif bir kitapla buradayım... aslında bu kitabı almaya karar vermem biraz garip oldu, marketteki indirimliler sepetinde gördüm, fantastik edebiyat iyi güzel okuyayım dedim ama üzerinde bir serinin ikinci kitabı olduğunu ifade eden ibare var ve birinci kitap (Meleklerin Çılgınlığı) ortalıkta görünmüyor, bu durumda rasyonel davranış vazgeçmek olur ama kitap bir şekilde ilgimi çekti ve tek başına da okunuyordur, anlarım herhalde diye düşünüp aldım... ve evet, birinci kitaptan yeteri kadar bahsediyordu, sorun olmadan okudum...

Asıl adı Catherine Webb olan ve Birleşik Krallık'ta 1986'da doğan yazar, Kate Griffin ismiyle fantastik, Claire North ismiyle bilimkurgu romanları yazıyor. İlk kitabını 14 yaşında yazan Griffin, London School of Economics'te ve Royal Academy of Dramatic Art'ta eğitim gördü. Hayatı boyunca Londra'da yaşayan ve yirmiden fazla kitabı olan yazar, Londra şehrinin şimdiki haliyle ve geçmişte çeşitli zamanlarda nasıl olduğunu karşılaştırarak yürümekten keyif alıyor...

Gece Yarısı Valisi isimli 2. romana gelirsek; Londra'nın herkes tarafından bilinmeyen ve şehir olarak ayakta kalmasını sağlayan büyülü korumaları var ama bu unsurlar (Kuzgunlar, Londra Taşı gibi) teker teker yok olmaya başlıyor ve şehri korumakla görevli Gece Yarısı Valisi öldürülüyor...Valinin yardımcıları bazı olağanüstü özellikleri olan Vekiller, bir büyücü olan Matthew Swift'i Valiyi öldürmekten sorumlu tutuyorlar, çünkü önceki yıllarda Swift ölmüş, 2 yıl geçtikten sonra dirilmiş ve elektriksel bir takım varlıklarla birleşmiş, herkesin çekindiği bir varlık haline gelmiştir... ama Swift Valinin öldürüldüğü saatte kendisinin de bir takım hortlaklar tarafından saldırıya uğradığını, zor bela kurtulduğunu ve Valiyi öldürmediğini Vekillere anlatmaya çalışıyor ama bir türlü ikna etmeyi başaramıyor... bu durumda hem Valinin ölümünü araştırmaya hem de Londra şehrinin üstünde dolaşan felaketi çözmeye çalışıyor ve hikaye devam ediyor...

Matthew Swift'i çok sevdim çok hoş bir karakter olmuş, benzerlerine çokça rastladığınız fantastik bir hikaye ama inceden inceye Londra şehrini, kurallarını, yasalarını eleştirmesi ve hafiften dalga geçmesi iyiydi... tek olumsuz noktası her bir semti, mahalleyi, sokağı, metro istasyonlarını, otobüs duraklarını aklınıza gelecek her yeri tek tek yazmasıydı... ilk başta buraları biliyorum ne güzel diye düşünsem de bir noktadan sonra daral geldi, belki o şehirde yaşayanlar için bir anlam ifade eder ama bizim için gereksiz kalabalık yaratıyor... buna rağmen keyifle okudum ve ben üçüncü kitap Neon Mahkemesi ile devam edeceğim, konu ilginizi çekiyorsa size de öneririm...


Yazar: Kate Griffin

Çevirmen: Deniz Arı

Özgün Adı: Midnight Mayor

Sayfa Sayısı: 574

Basım Yılı: 2019

Yayınevi: Artemis

Kuzgunlar Londra Kulesi’ni terk ettiğinde, kadim bir kehanet kulaktan kulağa fısıldanmaya başladı. Önce Kule, sonra krallık yerle bir olacaktı. Ve görünen o ki bu söylentiler gerçek olmaktan o kadar da uzak değildi. 

Önce şehri koruyan büyüler birer birer etkisini yitirdi. Ardından Londra Duvarı şifreli bir grafitiyle kirletildi, derken Kule’deki kuzgunlar ölü bulundu ve Londra Taşı parçalandı. Bunların hepsi büyük bir felaketin habercisi. Günümüzde her biri turist mıknatısı olan eserler ve mekânlar, aslında bin yıllardır şehri doğaüstü güçlere karşı koruyorlar. Ama kimse Londra’nın kime ya da neye karşı korunması gerektiğini ya da nedenini bilmiyor. 

Oysa yıkımın ayak izleri çok yaklaştı. Londra’nın gönülsüz büyücüsü Matthew Swift şimdi de bu soruların cevabını bulmak ve şehrin üstüne çöken karabasandan kurtulana kadar sağ kalmayı başarmak zorunda…

Yorumlar

  1. Konusunu sevdim, ilgimi çekti ama kapak kötüymüş. Sadece kapağa bakmış olsam uzak dururdum. Ergen aşk kitaplarına benziyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağa hiç dikkat etmemişim:)) Yayınevi ilgi çeksin diye böyle bir kapak yapmış anlaşılan, orijinal kapağı daha farklı. Ayrıca romanda hiç aşk yoktu, büyücüler, hortlaklarla Londra sokaklarını arşınlıyorsunuz:) sevgiler.

      Sil
  2. Cidden o kapağı yapmışlar mı... daha çok polisiye gibi geldi bana ama bilmiyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir miktar polisiye havası var Valiyi kim öldürdü tüm olanların sorumlusu kim diye araştırılıyor ama okurken polisiye gibi hissetmedim çok fazla fantastik öğe var çünkü. Ben bu tip kitaplarda pek fazla beklentiye girmediğim için çoğunlukla keyifli oluyor, sonuçta okuyup geçilecek kitaplardan. Teşekkürler

      Sil
  3. Kapağa rağmen almışsınız tebrik ediyorum. Ben bu ablamızı hiç bilmiyordum biraz araştırayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağa hiç dikkat etmedim, zaten sudan kitap kategorisinden okuyacağım:) benim açımdan tedirgin edici durum ilk kitabın olmayışıydı ama o da sorun olmadı tek başına da yeteri kadar anlaşılırdı. Teşekkürler, sevgiler

      Sil
  4. hımmm evet okunabilir gibi duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada değişiklik olsun derseniz:) keyifli okumalar.

      Sil
  5. Çok iyi bir kitap okumaya çalışacağım

    YanıtlaSil
  6. Konusu güzel ama markette bu kapakta bir kitap görsem almazdım herhalde sizin sans vermeniz ne güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuana kadar yorum yapan bir çok kişi kapaktan dem vurdu açıkçası benim açımdan şaşırtıcı. Kitap alırken en son baktığım (çoğunlukla hiç dikkat etmediğim) bir şeydir. Gördüğüm kadarıyla bayağı önemli, yayınevleri kapak hazırlarken bir kez daha düşünseler iyi olur, buradan iletmiş olalım:) Teşekkürler

      Sil
  7. Dediğiniz ayrıntılar bir noktada beni kitaptan koparıyor Gül Hanım, sanırım tercih etmem:) elinize sağlık, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da çok fazla geldi, neyse ki fantastik öğeler ilgimi korumayı başardı. İlla okunacak bir kitap değil zaten:) Çok teşekkür ediyorum Eren Hanım, sevgiler

      Sil
  8. bir serinin 2. ya da 3. kitabı olup heves edip aldıklarım ve hala ilk ikiyi okuyamadığımdan elimde tuttuğum kitaplar var :( sizin gazınıza gelip başlayıversem ya :) Keyifli okumalar olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu davranış hiç bana uygun değil ve ilk kez bir serinin ikinci kitabından başladım. Sudan bir seri için ilk kitabı aramakla uğraşamayacaktım eğer anlaşılmaz olursa da bırakırım ne olacak diye düşündüm. Eğer sizinkilerde o tip kitaplardansa okuyabilirsiniz, tabii edebi niteliği yüksekse fark edebilir. Size de keyifli okumalar Eylem Hanım, sevgiler

      Sil
    2. Tam olarak o tip kitaplardan benimkiler de:) sizin yolunuzdan gidip başlamak olmuyorsa bırakmak mantıklıymış, deneyeyim ben bunu :) sevgiler.

      Sil
    3. Zaten devam kitaplarında bir öncekinden de aralarda epeyce bahsediyor anlıyorsunuz, sorun olmuyor. Keyifli okumalar:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH