SANDRA REGNIER - PAN'ın Gizli Vasiyeti

PAN ÜÇLEMESİ I. KİTAP

Tam çocuk/gençlik kitabı stoğum tükendi yenilerini bulmalıyım diye düşünürken YKY bu ay, Pan'ın Gizli Vasiyeti'ni yayımladı, koşa koşa gidip aldım:)) konusu arka kapakta yeteri kadar anlatılıyor ilave bir şey yazmayacağım... üçleme olması sebebiyle mi yoksa yazarın tarzı mı bilmiyorum romanın açılış kısmı çok uzun tutulmuş (300 sayfa kadar)... Leander ve Felicity'nin tanışmaları, ikisinin okuldaki halleri, diğer öğrencilerle olan ilişkileri, aşk-meşk durumları anlatılıyor da anlatılıyor, bana biraz fazla geldi ama kendi yaş grubunun hoşuna gidecektir, ben dışarıdan dahil olduğum için pek söz hakkım olmasa gerek... sonrasında elf krallığının geleceğine dair kehanetlere (asıl aksiyona) geçildiğinde roman hoşuma gitmeye başladı ve serinin diğer kitaplarının daha iyi olacağını düşünüyorum... YKY'den okuduğum diğer çocuk/gençlik kitaplarının biraz gerisinde kalsa da fena değildi, devamını da okuyacağım, size de öneririm...

Yazar: Sandra Regnier
Çevirmen: Serap Gülerçin Karluk
Özgün Adı: Das geheime Vermächtnis des Pan
Sayfa Sayısı: 428
Basım Yılı: 2019
Yayınevi: YKY

Süper yakışıklı Leander FitzMor, Londra’daki Westminster Horton Koleji’ne yazılır. Çünkü çok önemli bir görev verilmiştir kendisine. Bu okulda okuyan Felicty adlı kızı koruması gerekmektedir. Bunun için de onu kendisine âşık etmesi gerek. Zaten sınıfındaki kızlar onu daha ilk görüşlerinde hayran kaldıkları için işi kolaydır.  Yalnızca biri, darmadağın saçlı, ağzında diş telleri olan, pasaklı ve tombul kız hiç oralı olmaz. FitzMor için için sevinir hedefinin o kız olmadığına. Esmer güzeli Felicity’yle tanışmasıyla dudak dudağa gelmeleri bir olur. Ama FitzMor’u hiç ummadığı bir sürpriz beklemektedir. Sınıfında iki Felicity vardır ve korumakla görevlendirildiği esmer güzeli Felicity değil, kendisine yüz vermeyen, darmadağın saçlı, ağzında diş telleri olan, pasaklı ve tombul Felicity’dir. Leander’in hatasını telafi etmek ve “asıl” Felicity’nin kendisine ilgi duyması için uzun mu uzun uğraşması gerekecektir, zira elf krallığının kaderi bu ilişkiye bağlıdır... Ne var ki ne Leander göründüğü kişidir, ne de Felicity. Felicity’nin bu süreçte sezdikleri ve yaşadıkları önce deli saçması gibi gelse de zamanla kendisinin de aslında doğaüstü bir varlık olduğunu öğrenecek, gizli güçlerinin farkına varacaktır. Yeni rehberi Leander ile birlikte doğaüstü varlıkların tehlikeli serüvenlerle dolu dünyasını keşfe çıkacaktır.
Pan üçlemesinin başarısı, günümüz gençliğinin değerlerine, olağan ve sıkıcı gündelik hayatına yönelttiği ironik ve keskin bakışla fantastik unsurları bir araya getirebilmesinde.

Sandra Regnier Vulkaneifel’da (Almanya) doğup büyüdü. Okul ve memuriyet eğitiminden sonra uzun süre Fransa’ya gitmek istedi. Onun yerine Fransız soyadlı bir adamla evlenip ülkesinde kaldı. Sandra Regnier şimdi hayatı dilediği gibi yaşıyor ve karşılaştığı güzellikleri çerçevelerde yaşatıyor. Duvara asılabilenler kadar hayal gücünden çıkan öyküler de dahil bunlara.

Yorumlar

  1. Pan Üçlemesini okumadım, daha doğrusu sanırım ben Alman Edebiyatı pek okumuyorum ondan.. Ama 300 sayfalık açılış uzun olsada keyifli bir konusu var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazar bazı genel değerleri sorguluyor, zayıf, güzel, zengin, iyi giyinenlerin popüler olması herkesin onların peşinden koşması, buna karşılık tombul, çirkin, paspal olanların alaya konu olmasını irdeliyor. Ben uzun dedim ama hem akıcı, kolay okunuyor hem de kendi kitlesine hitap eder. Bunları biliyoruz hadi artık konuya girelim diye düşündüğüm için bana öyle geldi, sanırım sonraki kitaplar daha iyi olacak. Teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  2. ilginç bir kitaba benziyor Gül Hanım üçleme olması merak uynadırıcı, benim de ilgimi çekti paylaşımınız için teşekkür ederiz:)

    YanıtlaSil
  3. Ahahahahaha, tam aman iyi ki, çirkin kız Felicity değilmiş derken, çok hoş olmuş. Fantastik kitaplara bir türlü ısınamadım belki bu sayede olabilir. Eline sağlık Gül'cüğüm. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şok oldu çocukcağız ama sonra iyi adapte oldu, hatta memnun bile kaldı, güzel olan sığ bir tipti. çok teşekkürler, Müjde Hanım, sevgiler:)

      Sil
  4. 300 sayfa giriş ise kalan konuyu kaç kitapta anlatacak acaba? Ama merak da ettim. Listeme aldım canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konular çok bilindik olduğu için giriş diye ben adlandırdım, aslında ana konuya dahil yazara göre. Daha iki kitap var sayfa sayılarını bilmiyorum her halde onlara sığdıracak:) Teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  5. Okunacak çok fazla kitap var, bir şekilde seçmek lazım haklısınız. teşekkürler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. ilginç hoşmuş, pan ile ilgisi ne, mitolojideki pan ı da severim dee :) yazıda anlamadım neden pan yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elf'leri anlatıyor, henüz Pan'la ilişkisi ne? çok netleştirmedi bakalım ikinci kitapta ortaya çıkar herhalde:)

      Sil
  7. İkinci kitap çıkacak mı?ne zaman yayınlanır?

    YanıtlaSil
  8. ilk kitap stokta yoktu 2. ve 3. kitabi var bende anlar miyim konuyu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlarsınız sorun olmaz bu kitapta daha çok okuldaki tanışma sahneleri vardı.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH