GAËLLE JOSSE - Sessiz Saatler


Hollandalı ressam Emanuel de Witte'nin (1617 -1692) yaptığı, Rotterdam Boijmans Van Beuningen Müzesi'nde sergilenen tablosunun (yak.1665), Fransız yazar Gaëlle Josse tarafından öykülendirmesini içeren bir kitap bu... fikir bana çok enteresan geldi, benzer tablolar için de öyküler uydurulsa ne iyi olur diye düşündüm... yazar hakkında çok az bilgi var bu ilk kitabıymış ama sonrasında benzer hikayeler de yazdı mı bilmiyorum...

Klavsen çalan kadına bir isim ve bir hayat vermiş, tablodaki her bir figür için bir hikayesi var; yere düşen gün ışığından, erkek elbiselerine, kılıca ilişkin, hatta en arkada yer alan hizmetçiyi bile anlatıyor... Magdalena bir günlük tutuyor ve oradan hayatını öğreniyoruz... kitabı beğendim ama biraz kopuk kopuk bir öyküsü vardı, günlük olduğu için makul karşılasam da başka bir yazarın elinde çok daha iyi olabilirdi... sonuçta değişikti deneyin derim...

Yazar: Gaëlle Josse
Çevirmen: Yaşar Avunç
Özgün Adı: Les heures silencieuses
Sayfa Sayısı: 106
Basım Yılı: 2012
Yayınevi: Sel

17. yüzyılda Hollandalı ressam Emmanuel De Witte oturma odasında klavsen çalan sırtı dönük bir kadını resmeder. 21. yüzyılda Fransız yazar Gaëlle Josse resimdeki kadının hayatını kurgular. Ona bir isim, bir ev ve içinde fırtınalar kopan bir kalp verir. 

Magdelana Van Beyeren varlıklı bir adamın kızı olmasına rağmen o dönemde kadınların ticaretle uğraşması hoş görülmediği için çalışma hayatına giremez. Evlendiğinde kendisini eve hapsolmuş bulur. Yaşamı artık çocuklarını yetiştirmek ve bireyselliğini gizlemekten ibarettir. Tekdüze geçen günleri eşinin bir gün kendisine yaptığı açıklamayla farklı bir boyut kazanır. Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır...

Gaëlle Josse, 22 Eylül 1960’da doğdu. Hukuk, gazetecilik ve psikoloji eğitimi aldı. Bir dergide ve internet sitesinde serbest gazetecilik yapmakta. İlk romanı Sessiz Saatler Fransa’da yayımlandığında okurlardan yoğun ilgi gördü.



Yorumlar

  1. konu ilginç ama dediğiniz gibi işlenişi de önemli:) keyifli okumalar Gül Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de keyifli okumalar Eren Hanım, sevgiler:)

      Sil
  2. İlginç bir kitap. Tablodan yola çıkarak kitap yazmak fikri ilginç. Tablonun kendisi ve kitabın kapağı da çok ilgi çekici olmuş. Tanıttığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap kapağına tablonun tamamını koymuş ama bir kısmı arka kapakta kalıyor o yüzden ben yukarıya ilave ettim:) Ben teşekkür ederim yorumunuza.

      Sil
  3. Değişik bir bakış açısı. İlginç. Teşekkürler şekerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikir çok iyiydi :) teşekkürler, sevgiler:)

      Sil
  4. konuyu çok sevdim yaaa. ressam ve resim öykülerini çok severim yaa. resim en sevdiğim sanat :) john fowles ki en sevidklerimden onun ebony tower var resimle ilgili o da iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fowles'in romanını hiç bilmiyordum not ettim hemen bakacağım, sevgiler:)

      Sil
  5. Oooo çok ilginç bir fikir. Tablonun arkasındaki öyküyü bulmak... Yüzümdeki tebessümün nedeni oldu bu yazı teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH