2022 KİTAPLARI



Yıl sonu listeleri hazırlamak pek adetim değil ama Sevgili Deeptone istedi ve hazırladım, bundan önceki 2019 listesiydi...

Yılın en sevdiğim kitabı: Joseph Kessel/ Atlılar; Mart ayında bu kitabı okuduğumda senenin en iyi kitabı bu olacak, diye yazmıştım öyle de oldu, çok sevdim. (2021 yılınınki ise Michel del Castillo / Karar Gecesi )

Diğer sevdiklerim: (alfabetik yazılmıştır)

Bernhard Schlink / Olga

Eduardo Berti / Düşlenen Ülke

Fred Vargas / Korku İklimi

Gustave Flaubert / Salambo

Jenny Erpenbeck / Gölün Sırrı

Ralf Rothmann / Baharda Ölmek ve O Yazın Tanrısı

Salman Rushdie / Floransa Büyücüsü

Tayfun Pirselimoğlu / Kadastrocu: Okuduğum tek Türk edebiyatından kitap, buraya almasam olmazdı:)) ama hem yazarı çok seviyorum hem de roman iyiydi.

Beni şaşırtanlar:

Gonçalo M. Tavares / Babasını Arayan Yüzyılında Kayıp Bir Kız: Yazarı hala neden okuyorum diye merak ederken sevdiğim bir kitap oldu.

Lawrence Durrell / Justine ve Balthazar : İskenderiye Dörtlüsü'nü yıllar önce okumak istemiştim ama olmadı, 2022'ye kaldı; ilk kitap Justine'de ortada kaldım biraz ama Balthazar'dan itibaren çok sevdim, şuan 3. kitap Mountolive'i okuyorum ve seri bittiğinde çok üzüleceğim gibi geliyor...

Yorumlar

  1. oleeeey :) iyi oluyor bu listeler işte :) bu listede önceliğim rothmann :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Aslında bir amaç için yapılan listeleri daha çok seviyorum geçen gün istediğiniz İskandinav edebiyatı listesi gibi. Rothmann'ın burada yer alan iki kitabıyla üçleme gibi olan 'Süt ve Kömür'ü de aldım önümüzdeki günlerde okuyacağım, müthiş bir yazar mutabıkız:) Sevgiler

      Sil
    2. son yazıma baksan yaa, senin listeden başladım, ama çoğunun baskısı yok, jacobsen de tükenmiş yky de, iki kitabı var, yeni baskılar çıkınca alırım yinee :)

      Sil
  2. Atlılara bakayım o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, çok iyi kitap. Keyifli okumalar:)

      Sil
  3. Bu hafta başka bir mecrada da İskenderiye Dörtlüsünün pek bir övülüşüne denk geldim. Aklıma hemen siz geldiniz. Yılın favorisine bakacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz:) Keyifli okumalar, sevgiler

      Sil
  4. Harika bir yıl olmuş anlaşılan Gül Hanım, çok güzel kitaplar okumuşsunuz, 2023 daha da güzel olsun inşallah, keyifli okumalar sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu yıl daha iyi olur, her ne kadar okuduklarımdan memnunsam da pandemiden beri eski adetlerime ulaşamıyorum (evde daha çok zaman geçirip daha az sayıda okumak da ne yaman bir çelişkidir!!). 2023'de bu acayip durumu düzeltmeyi planlıyorum:)) Çok teşekkürler Eren Hanım, size de keyifli okumalar.

      Sil
  5. Bence her sene sonu yapın, çok iyi olmuş. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANDRÉ MAUROIS - İKLİMLER

SEZGİN KAYMAZ - Kün

LOU ANDREAS-SALOMÉ - RUTH